شهروند ـ علی شریفیان: شنبه هفته گذشته پنجمین دوره بازیهای پاراپان ام که از هفتم آگوست شروع شده بود با برگزاری مراسمی دیدنی به پایان رسید. در این بازیها بیش از ۱۶۰۰ ورزشکار از ۲۸ کشور آمریکا در ۳۱۷ رشته ۱۵ ورزش مختلف با هم به رقابت پرداختند. در پایان برزیل توانست با مجموع ۲۵۷ مدال (۱۰۹ طلا، ۷۴ نقره و ۷۴ برنز) در صدر رده بندی کشورها از نظر تعداد مدال قرار گیرد. کانادا ۱۶۸ مدال (۵۰ طلا، ۶۳ نقره و ۵۵ برنز) به دست آورد و دوم شد و ایالات متحده آمریکا با ۱۳۵ مدال در مجموع در جایگاه سوم ایستاد.canada--parapan-am-S

بجز کارکنان رسمی، ۷۰۰۰ داوطلب کمک کردند تا این بازی ها به خوبی اجرا شود. به گفته ورزشکاران و مسئولان کشورهای شرکت کننده در این بازیها، پارا پان ام تورنتو تا به اینجا یکی از موفق ترین دوره های این مسابقات بوده است. کانادا همچنین توانست مدال های خود را نسبت به دوره های پیش به تعداد چشمگیری افزایش دهد. برندگان مسابقات این بازیها به بازیهای پارا المپیک هم راه یافتند.

برزیل با ۲۷۶ ورزشکار بزرگترین کاروان ورزشی را به تورنتو فرستاده بود. بعد از برزیل، آمریکا ۲۴۶ و کانادا ۲۰۹ ورزشکار در این بازیها داشتند.

دوره بعدی این بازیها در لیما، پایتخت پرو برگزار می شود.tor-wheeldance