شهروند ـ پنجمین دوره ی جشنواره تیرگان از پنجشنبه ۲۰ آگوست در هاربرفرانت سنتر آغاز شد و یکشنبه ساعت ۷ عصر با اهدای تندیس آرش به هنرمندان برگزیده پایان یافت.

در این سه روز و چهار شب، هنرمندان بسیاری اجرا داشتند. کنسرت افتتاحیه برعهده حامد نیک پی و گروهش به همراه رقص کارن گونزالس بود. این کنسرت پس از سخنرانی های خانم کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو، دکتر رضا مریدی، وزیر آموزش عالی و تحقیقات و نوآوری، دیوید زیمر، وزیر امور بومیان انتاریو، هما سرشار، رئیس افتخاری این دوره از جشنواره و مهرداد آرین نژاد رئیس جشنواره تیرگان، در صحنه ی وست جت اجرا شد.

در این دوره از جشنواره، از خدمات و دستاوردهای پرفسور احسان یارشاطر در عرصه ی تاریخ و فرهنگ ایران بویژه انتشار دانشنامه ی ایرانیکا، تقدیر شد.

Tirgan-S

تیرگان، مجموعه ی رنگارنگی بود از موسیقی، رقص، نمایش، فیلم، عکس، سخنرانی و دیگر فعالیت های فرهنگی و سرگرم کننده. در کنار غرفه های مختلف غیرانتفاعی و انتفاعی و بوفه های غذا و چایخانه و … تیرگان پنجم بیش از همیشه مورد استقبال قرار گرفته بود به گونه ای که دست اندرکاران می بایستی به فکر مکانی بزرگتر برای تیرگان های بعدی باشند.

کنسرت پایانی تیرگان، عصر یکشنبه ۲۳ آگوست روی صحنه ی وست جت با حضور استاد ناصر مسعودی و گروه سرو با استقبال بسیاری روبرو شد. از استاد مسعودی با اهدای تندیس آرش توسط مهرداد آرین نژاد رئیس جشنواره تیرگان، قدردانی شد.

 

برای دیدن لیست برنامه ها و هنرمندانی که در این دوره حضور داشتند به سایت تیرگان مراجعه کنید.

مجموعه عکس های شهروند را به همراه عکس های دیگر عکاسان در صفحه ی فیس بوک ما ببینید.