رادیو فردا: بیت‌الله عباسپور قهرمان پرورش اندام جهان به دلیل شدت گرفتن بیماری واسکولیت، در سن ۳۶ سالگی و در بیمارستان آتیه تهران درگذشت. 

پس از انتشار خبر درگذشت عباسپور، شماری از چهره‌های ورزشی و هنری با حضور در بیمارستان به ابراز هم‌دردی با خانواده این قهرمان پرورش اندام پرداختند.

از آغاز درد، مراجعه به بیمارستان، شدت گرفتن بیماری و کاهش وزن چشمگیر تا مرگ این قهرمان ملی، حدود چهار ماه طول کشید.

بیت‌الله عباسپور نزد دوستان و به طور کلی در میادین بین‌المللی به بیتو Baito مشهور است.

وقتی خبر بی توجهی مسئولین ورزش به عباسپور بازتاب یافت، دنیس جیمز، ستاره آمریکایی پرورش اندام جهان، مشغول جمع‌آوری کمک مالی برای تأمین هزینه‌های درمان بیماری او شد که حاصل آن بیش از ۳۵ هزار دلار بود.

در پی این ماجرا و واکنش‌ گسترده افکار عمومی، حسین فریدون، برادر رئیس جمهوری ایران، به دیدار آقای عباسپور در بیمارستان رفت و تاکید کرد دولت تمام هزینه‌های بیمارستانی او را می‌پردازد.

دو هفته بعد، مسئول پیگیری امور اداری قهرمان پرورش اندام جهان گفت: «بیت‌الله نزدیک مرگ است. نزد معاونان وزیر ورزش رفتم و التماس کردم اما همگی از زیر کار در رفتند. وزیر ورزش وقت ملاقات نداد. فقط پیام داد که همه چیز حل خواهد شد. سوال من این است که چه زمانی و چگونه این مشکل حل خواهد شد؟»abbaspour

او در مصاحبه با خبرگزاری فارس، نیز از مقام‌های دولتی انتقاد کرده و گفته است «معاونان وزارت بهداشت کاری برای ما نمی‌کنند و همه منتظر هستند که بیت‌الله بمیرد تا برایش ابراز ناراحتی کنند. وزیر بهداشت دستور داد دو پزشک تخصصی بفرستند اما هنوز خبری نشده است.»

البته مشخص نیست که حتی با تامین بهترین امکانات پزشکی نیز، نجات جان عباسپور تا چه اندازه میسر بود، اما بستری شدن و دوره درمانی او، تکرار یک معضل تاریخی برای خانواده پرجمعیت ورزش در ایران است؛ «فقدان بیمه همه جانبه درمانی برای ورزشکاران».

طبعاً برادر رییس جمهوری، نمی‌تواند بر بالین یکایک قهرمانان مصدوم یا بیمار حاضر شود. تمام ورزشکاران نیازمند خدمات درمانی نیز اعتبار بین‌المللی عباسپور را ندارند که پوشش خبری گسترده در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های مجازی را دنبال داشته باشد.

ابراهیم تقی‌پور که یک دهه قبل عضو تیم ملی فوتبال بود، گرفتار تومور مغزی است. او می‌گوید: «با اشعه گاما جلوی رشد تومور گرفته شده اما چون تومور به مغز چسبیده، همچنان با ترس و استرس زندگی می‌کنم. از مسئولان گله‌مندم که حتی یک بار هم حالم را نپرسیده‌اند.»

بیت‌الله عباسپور نیز به رغم بازتاب خبری چشمگیر و ابراز همدردی گسترده در خصوص بیماری‌اش، در واپسین هفته‌ها ضمن مبارزه با مرگ، دغدغه تامین هزینه‌هایش را داشت و روی تخت بیمارستان تاکید کرد با بهبودی و ترخیص از بیمارستان، قرض دوستانی که به یاری‌اش شتافتند را خواهد پرداخت.

فهرست زیر بخشی از عناوین و موفقیت‌های آقای عباسپور است:

مقام اول مسابقات جهانی هندوستان  ۲۰۰۳

مقام سوم مسابقات جهانی چین  ۲۰۰۵

مقام اول مسابقات آسیایی چین ۲۰۰۷

مقام اول مسابقات آسیایی هنگ کنگ ۲۰۰۸

مقام اول مسابقات جهانی بحرین ۲۰۰۸

مقام اول مسابقات آسیایی تهران ۲۰۱۰

عناوین حرفه‌ای – بعد از سال ۲۰۱۲:

مقام سوم مستر اروپا در اسپانیا

مقام اول مسابقات نوردیک در فنلاند

مقام سوم مسابقات حرفه‌ای در نیویورک

مقام سوم مسابقات حرفه‌ای در سئول