مسافرانی که نسبت به سرخک ایمنی ندارند (کسانی که واکسن های کامل را تزریق نکرده اند یا قبلا این بیماری به آنها سرایت نکرده) احتمال بیشتری برای مبتلا شدن به سرخک دارند. برای مثال، مسافرت از طریق فرودگاه های بین المللی، شامل فرودگاه های کانادا، ممکن است احتمال ابتلا به سرخک را افزایش دهد. آژانس سلامت عمومی کانادا به مسافران یادآوری می کند که مطمئن شوند که واکسن های سرخک آنها به روز می باشد.

با پزشک خانوادگی یا کلینیک سلامت مسافرت ۶ هفته پیش از سفرتان مشورت کنید.

measeles

۱ـ واکسن بزنید

به کانادایی ها توصیه می شود که تمامی واکسن هایشان به روز باشد. برای اطلاعات بیشتر recommended routine vaccine schedule را ببینید.

نوزادان و کودکان:

ـ دو بار واکسن سرخک برای کودکان توصیه شده

ـ بار اول باید در ۱۲- ۱۵ ماهگی و بار دوم باید در ۱۸ ماهگی یا هر زمانی پیش از ورود به مدرسه باشد.

ـ در طی شیوع یا برای مسافرت به مناطقی که سرخک نگران کننده است، واکسن باید در ۶ ماهه اول زندگی زده شود. تحت این شرایط، دو زمان روتین باید مجددا پس از اولین تولد برای کل سه دوره ، تکرار شود.

نوجوانان و جوانان :

ـ جوانان متولد شده پس از ۱۹۷۰ باید مطمئن شوند که دو بار واکسن سرخک به آنها تزریق شده است.

ـ مسافران متولد شده پیش از ۱۹۷۰ باید یک نوبت واکسن سرخک، در صورتی که یکی از این مواردی که در زیر می اید را ندارند، تزریق کنند :

ـ مدرکی که ثابت کند که آنها پس از اولین سال تولدشان واکسن سرخک را تزریق کرده اند.

ـ مدرک آزمایشگاهی یا ایمین (از طریق آزمایش خون) یا یک سابقه آزمایشگاهی که تایید می کند بیماری سرخک گرفته است.

 

۲ـ دستانتان را دائما بشوئید

ـ دستانتان را با صابون و آب گرم حداقل ۲۰ ثانیه به طور دائم تا جایی که امکان دارد، بشوئید.

ـ در صورت نبود صابون و آب گرم از پاک کننده الکلی استفاده کنید. ایده بسیار خوبی است که همواره مقداری از آن را در هنگام مسافرت به همراه داشته باشید.

 

۳ـ آداب سرفه و عطسه درست را تمرین کنید

ـ جلوی دهان و بینی تان را با دست بگیرید که پخش میکروب کاهش یابد.

ـ اگر از دستمال کاغذی استفاده می کنید، پس از انداختنش در سطل زباله دستتان را بشوئید.

 

۴ـ سلامت خود را بررسی کنید

ـ اگر دارای علائم مشابه سرخک در زمان سفر یا پس از بازگشت به کانادا هستید، باید پزشک خانوادگی تان را ملاقات کنید.

ـ نشانه ها را به پزشک خانوادگی تان پیش از ملاقات توضیح دهید که او بتواند بدون در معرض ابتلا قرار دادن بقیه شما را ملاقات کند. بهترین راه این است که از برخورد با سایر افراد ۴ روز پس از آشکار شدن اولین دانه ها اجتناب شود که انتشار به افرادی که واکسن نزده اند، کاهش یابد.

ـ به خاطر داشته باشید که به پزشک خانواده بگوئید که به کدام کشور سفر کرده اید.

اگر هم اکنون به محض ورود به کانادا بیمار هستید، لطفا به مهماندار پیش از فرود هواپیما یا به مامور خدمات مرزی به محض خروج از پرواز اطلاع دهید.

همیشه در نظر داشته باشید که هرگز بدون بیمه به سفر نروید، زیرا حادثه، لحظه، مکان و سن نمی شناسد و فراموش نکنید بیمه مسافرتی را حتما از شخصی متخصص در این امر دریافت کنید تا در زمان Claim متوجه کاستی های بیمه که در اثر عدم تجربه و دانش ارائه دهنده آن می تواند رخ دهد نشوید.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.