به گزارش اسکای اسپورت، "کارلو پترینی" 60 ساله گفت، او و دیگر بازیکنان میلان بخشی از فرهنگ دوپینگی بودند که مدیریت وقت این باشگاه به آنها تحمیل کرده بود…

شماره ۱۲۰۶ ـ پنجشنبه ۴ دسامبر  ۲۰۰۸


 

به گزارش اسکای اسپورت، "کارلو پترینی" 60 ساله گفت، او و دیگر بازیکنان میلان بخشی از فرهنگ دوپینگی بودند که مدیریت وقت این باشگاه به آنها تحمیل کرده بود، البته در آن زمان تاثیرات طولانی مدت استفاده از مواد نیروزا هنوز شناخته نشده بود.

وی افزود: من هم قربانی این فرهنگ بودم.

پترینی اظهار داشت: اولین بار، پزشک، ماساژور و مربی وارد رختکن شدند. پزشک شیشه ای در دست داشت که شبیه بطری آب پرتغال با یک در چوب پنبه ای بود. در آن زمان سرنگ های یکبار مصرف وجود نداشت و از سرنگ های بزرگ شیشه ای که سوزن آنها عوض می شد، استفاده می کردند. سوزن پنج بار وارد شیشه شد و به پنج بازیکن تزریق شد.

وی ادامه داد:‌ بعد از آن بود که فهمیدیم چه اتفاقی افتاده است چون برای دویدن، پریدن و گل زدن انرژی زیادی به دست آورده بودیم. احساس نشاط و آمادگی بالایی داشتیم. هر روز این تزریق ها انجام می شد.

پترینی که در سال ۲۰۰۱ با انتشار کتابی، دوپینگ در گذشته را مورد انتقاد قرارداده بود، خاطرنشان کرد: گاهی زبان هایمان ورم می کرد به طوریکه مجبور بودیم با دهان باز بدویم. در پایان مسابقه فکر می کردیم همه چیز تمام شده اما به قدری انرژی داشتیم که حتی بعد از مسابقه هم نمی توانستم بنشینیم. ساعت سه یا چهار صبح، وقتی آثار خستگی ظاهر می شد، یکدفعه خوابمان می برد.

پترینی دلیل افشاگری های خود را بی کفایتی مدیریت سابق باشگاه آث میلان عنوان کرده است.