بازگشت به مدرسه دست خودمان است.

به طور خلاصه، زمانی که می گویند”تحصیلات ثروت است” این طور به نظر می آید که برعکسش هم درست است. چطور؟

از آنجایی که تحصیل به یک شغل خوب و پر درآمد منتهی می شود. بهتر است از قبل مقداری پشتوانه بسازیم که توانایی پرداخت هزینه ی آن را داشته باشیم. در مورد این مسئله ویژه، اگر به فکر بازگشت به مدرسه در ادامه کارتان فکر می کنید. خوب، برنامه ای برایش وجود دارد: از برنامه سپرده بازنشستگی ثبت شده خودتان.

تعجب نکنید. همانطور که برنامه ای برای خرید خانه با کمک سپرده بازنشستگی ثبت شده خودتان وجود دارد،چنین کمکی برای بازگشت به مدرسه نیز وجود دارد. برنامه یادگیری طول عمرlifelong learning plan (LLP). اساسا، این برنامه به شما اجازه می دهد که از سپرده گذاری RRSPتان، یک وام ۱۰ ساله بدون سود بردارید.

 tfsa_rrsp

چگونه کار می کند؟

برای واجد شرایط بودن، شما نیاز به مدرک ثبت نام در یک رشته دارید که حداقل ۳ ماه متمادی ادامه داشته باشد و در یک موسسه آموزشی معینی باشد. اگر واجد شرایط باشید می توانید تا سقف ۱۰۰۰۰$ به صورت سالانه و تا حداکثر ۲۰۰۰۰$ بیش از مدت زمان برنامه، از RRSPتان برداشت کنید. همسر شما نیز می تواند تا حداکثر ۲۰۰۰۰$ از RRSP اش برداشت کند. بنابراین ، یک دانشجو می تواند به حداکثر تا ۴۰۰۰۰$ دسترسی داشته باشد. آگاه باشید که به هر حال شما حداکثر ۱۰ سال وقت دارید تا برداشت هایتان را بازپرداخت کنید. البته هر چقدر زودتر بازپرداخت کنید به نفع شماست و تاثیر آن بر سپرده بازنشستگی تان کمتر خواهد بود.

 

TFSA را فراموش نکنید!

نهایتا، چنانچه LLP یک راه جذاب برای استفاده از سپرده گذاری که قبلا انجام داده اید را پیشنهاد می دهد، یک ابزار اضافه وجود دارد که شما می توانید برای تحصیل خودتان یا فرزندانتان ذخیره کنید: حساب سپرده بدون مالیات (TFSA) . این حساب به شما اجازه می دهد که سرمایه گذاری محافظت شده از مالیات را افزایش داده و هر زمان که خواستید بدون مالیات پول برداشت کنید. با شروع ۲۰۱۵، محدوده مشارکت ۱۰۰۰۰$ برای هر سال است. بنابراین، پس از چند سال سپرده گذاری، TFSAشما می تواند به منبع دیگری برای هزینه تحصیل فرزندانتان تبدیل شود یا می تواند معادل درآمد بدون مالیات به خودتان در صورت بازگشت به مدرسه بپردازد.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

 

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.