شهروند ـ علی شریفیان برگزاری بازی های پان ام و پارا پان ام ۲۰۱۵ با موفقیت بسیار، به یکی از افتخارات تاریخی تورنتو تبدیل شد. شرکت کنندگان در این بازیها و تمام کارشناسان برگزاری اینگونه بازیهای پان ام در تورنتو را ستایش کردند. از آن زمان زمزمه برگزاری المپیک تابستانی ۲۰۲۴ در تورنتو بر زبانها جاری شد.

کانادا پس از برگزاری بازیهای المپیک تابستانی مونترال در سال۱۹۷۶دیگر این مسابقات را برگزار نکرده است. رایزنی های زیادی شد و جلسات زیادی در زمینه برگزاری المپیک ۲۰۲۴ برگزار شد.

گروه زیادی از مردم و همینطور شماری از مسئولان و کارشناسان خواستار دادن درخواست برگزاری این بازیها به کمیته بین المللی المپیک شدند. روز دوشنبه ۱۵ سپتامبر آخرین فرصت برای ارائه رسمی تقاضانامه بود. جان توری، شهردار تورنتو اما در میدان ناتان فیلیپ، جلوی شهرداری تورنتو در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تورنتو متقاضی برگزاری المپیک ۲۰۲۴ نخواهد شد.tory

توری در سخنرانی کوتاه خود گفت: «من نمی گویم برگزاری المپیک بد است، اما حالا نه.» با این ترتیب احتمال برگزاری المپیک در تورنتو به آینده موکول شد. مارسل اوبوت، رئیس کمیته المپیک ملی کانادا که یکی از مشوقان و طرفداران این موضوع بود گفته است، «تصمیم توری را می پذیرد.»

گروهی از اعضای شورای شهر از جمله گورد پرکز هم این تصمیم توری را تصمیم درستی خوانده اند. پرکز می گوید در حال حاضر چالش های بزرگی پیش رو داریم. از سوی دیگر جان توری یادآور شد که پنلی تشکیل می دهد تا برگزاری رویدادی جهانی همچون المپیک زمستانی یا تابستانی دیگری، جام جهانی فوتبال فیفا و یا نمایشگاه بین المللی را مورد بررسی قرار دهند.

شهرهای لس آنجلس، پاریس، رم، بوداپست و هامبورگ اکنون داوطلب برگزاری بازی های المپیک ۲۰۲۴ هستند.