شهروند ـ عصر یکشنبه، بیستم سپتامبر۲۰۱۵ ، شب شعری در پیوند با تولد مصطفی عزیزی، فیلمساز و نویسنده، توسط دختر او پرستو در رستوران زعفران تورنتو برگزار شد.

مصطفی عزیزی، مقیم کانادا، سال گذشته برای دیدار از خانواده به ایران رفت و بهمن ماه ۹۳ دستگیر شد و از آن زمان در زندان اوین به سر می برد و با حکم هشت سال زندان روبروست.

این شب شعر در پیوند با تولد مصطفی عزیزی بود و پرستو می خواست به این وسیله به پدرش بگوید که او و دوستانش در تورنتو به یادش هستند.

گرداننده برنامه آرنوش ازرحیمی بود و خود در بین معرفی افراد، شعرهای انتخابی اش را می خواند.azizi-H5

برنامه سخنران خاصی نداشت و هر کس که مایل بود در پشت میکروفن قرار می گرفت، خاطره ای می گفت، یا شعری می خواند یا پیامی را می رساند.

ساسان قهرمان، اردشیر زارع زاده، محمد اولیایی فرد، بابک یزدی، مرتضی عبدالعلیان، امیر گنجوی و محسن رضوانی از عزیزی گفتند و سیاوش صفوی، امیر مهیم و عدنان ال عصفور شعر خواندند.

فرح طاهری، متن و شعری را که حامد احمدی، نویسنده ی جوان و دوست مشترک او با مصطفی عزیزی، از ارمنستان سروده و فرستاده بود خواند.

سالومه از دفتر دکتر رضا مریدی پیام ایشان را به مناسبت تولد مصطفی عزیزی خواند و متن پیام را به دختر او تسلیم کرد.

پانته آ توکلی به زیبایی سنتور نواخت و در میان برنامه ویدیوهای کوتاهی از شعرخوانی مصطفی عزیزی پخش شد.

همچنین آرش، دیگر فرزند این هنرمند دربند، ویدیوی کوتاهی تهیه کرده بود و به همراه ایرانیانی که در مقر شورای حقوق بشر در ژنو جمع بودند از جمله دکتر حسن نایب هاشم، تولد مصطفی عزیزی را تبریک گفتند.

 

این مراسم با استقبال بسیار خوبی روبرو شده بود و رنگارنگی و تنوع شرکت کنندگان از طیف های مختلف هنری و سیاسی و اجتماعی از زیبایی های این جشن تولد یک زندانی بود.

در انتهای مراسم پرستو از همه ی حاضران تشکر کرد و کیک تولد پدرش را برید.

در حاشیه مراسم شرکت کنندگان پتیشن های سازمان عفو بین الملل و انجمن قلم کانادا را که خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری مصطفی عزیزی، عبدالفتاح سلطانی و سایر زندانیان شده بودند را امضاء می کردند. کارت تبریک بزرگی که توسط پرستو تهیه شده بود؛ با پیام های شادباش تولد و همبستگی برای مصطفی عزیزی پوشیده شد.azizi-B.Day

گفتنی است در این مراسم سهیل پارسا کارگردان مطرح ایرانی-کانادایی، فرشته مولوی نویسنده ی برجسته، دکتر ارسلان کهنمویی پور رئیس کنگره ایرانیان کانادا به همراه همسرش کامنوش شهابی، مهرداد آرین نژاد رئیس جشنواره تیرگان، دکتر ویکتوریا طهماسبی استادیار دانشگاه تورنتو، مایکل پارسا کاندیدای حزب کانسرواتیو برای پارلمان فدرال از حوزه ی ریچموند هیل و چند ده تن از کنشگران سیاسی، اجتماعی و نویسندگان و شهروندان ایرانی ـ کانادایی حضور داشتند.