شهروند: در مصاحبه ی مطبوعاتی که در مراسم گردهمایی پشتیبانی از نامزدی مایکل پارسا پنجشنبه ۱۷ سپتامبر در تالار له پارک ریچموندهیل برگزار شد، جیسون کنی وزیر دفاع کانادا گفت: کانادا مایل است که ایران دفتر حافظ منافع در سفارت عمان در اتاوا داشته باشد و بتواند امور کنسولی سفارت تعطیل شده ی جمهوری اسلامی را انجام دهد تا دیگر ایرانیان لازم نباشد برای انجام خدمات کنسولی به واشنگتن سفر کنند.

جیسون کنی اظهار داشت: با انتخاب مجدد محافظه کاران، ما مشتاقانه به استقبال گشایش سفارت عمان در اتاوا می رویم و خوشحال می شویم که راه حل دیپلماتیک برای ارائه ی خدمات کنسولی به ایرانی ـ کانادایی ها پیدا کنیم.

۷ سپتامبر ۲۰۱۲ برابر ( ۱۷ شهریور ۱۳۹۱) وزارت امور خارجه کانادا با اعلام بستن سفارت خود در تهران و عنصر نامطلوب توصیف کردن کارمندان سفارت ایران در این کشور، اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران کرد. این وزارتخانه همچنین از همه کارمندان سفارت ایران در خاک کانادا درخواست کرد تا ظرف ۵ روز خاک این کشور را ترک کنند.parsa--kenney

از آن هنگام ایرانیان کانادا برای انجام امور کنسولی خود از دفتر حافظ منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن استفاده می کنند که این امر بویژه سفر به واشنگتن برای سالمندان مشکلاتی را به وجود آورده است.