صدمه قلبی حالتی است که در آن قلب نمی تواند خون کافی به اندازه نیاز بدن پمپاژ کند. صدمه قلبی به این معنی نیست که قلب شما از کارکردن ایستاده یا نزدیک به ایستادن است، به این معنی است که قلب شما قادر به پمپاژی که مورد نیاز است نیست و ممکن است به یک سمت یا دو سمت بدن شما آسیب بزند.

صدمه قلبی همچنین cardiac failure  وcongestive heart failure  ، صدمه قلبی سمت چپ ، صدمه قلبی سمت راست، نامیده می شود.

ضعف پمپاژ قلب منتهی می شود به:

ـ بازگشت خون و مایعات به شش ها

ـ جمع شدن آب در پاها ، قوزک و پاها که ورم نامیده می شود.

heartـ خستگی و کوتاه شدن تنفس

علل متداول صدمه قلبی بیماری انسداد شرائین قلبی، فشار خون بالا و دیابت است و در بین افراد ۶۵ سال به بالا، رنگین پوستان، افراد چاق و افرادی که حمله قلبی داشته اند، متداول تر است. مردان دارای آمار بالاتری از صدمه قلبی نسبت به زنان هستند.

پزشک شما با آزمایش جسمانی و تست قلبی صدمه قلبی را تشخیص می دهد. درمان شامل تحت کنترل گرفتن علل صدمه قلبی، دارو و در صورت جواب ندادن سایر درمان ها، پیوند قلب است.

امروزه مردم امریکای شمالی طولانی تر از قبل زندگی می کنند. بزرگسالان بیشتر دارای زندگی فعال و سالم هستند. چیزهایی وجود دارد که در عین بالا رفتن سن می توانید برای سلامت ماندن انجام دهید.

ـ داشتن رژیم غذایی متعادل

ـ حفظ بدن و ذهن به صورت فعال

ـ عدم استعمال دخانیات

ـ بررسی های منظم پزشکی

ـ تمرین عادات سلامت و ایمنی برای جلوگیری از تصادفات و پیشگیری از صدمات

و در این میان بیاییم:

با طرح و برنامه ریزی و بیمه هایی نظیر بیمه ناتوانی جسمی و یا بیمه بیماری های سخت از مهمترین پشتوانه هایی است که می تواند نیاز ما را از جهت داشتن پرستار و پرداخت هزینه های معمول تا رسیدن به سلامتی برطرف نماید، موجب آرامش خود و عزیزانمان شویم.

بیمه در زندگی امروز ما در جایی که بسیاری از ما محدوده درمان رایگان با کارت اهیپ را نمی دانیم ضروری به نظر می رسد. بیمه بیماری های سخت می تواند تا ۳۲ بیماری (با توجه به سن)را تحت پوشش قرار دهد. قرار نیست شغل خود را ترک کنیم بلکه می توانیم با محکم کردن پشتوانه های خود در صورت هر حادثه، مانند بیماری و ناتوانی جسمی با اطمینان از شرایط مالی به درمان خود ادامه دهیم. در روزگاری که سلامتی، به ذره ذره ی رفتار های روحی و شغلی و نحوه تغذیه ما … بستگی دارد، تکیه بر بیمه های گوناگون، درمان مشکلات مالی در روزهای بیماری، ناتوانی و …. است.

بیمه بیماری های سخت، به صورت دوره های ۵ ، ۱۰ ، ۲۰ ، ۶۵ و همچنین ۷۵ و ۱۰۰ سالگی فرد بیمه شده عرضه می شود. در نمونه کاملتری، بیمه شده می تواند در صورت عدم وقوع بیماری، تمامی مبالغ پرداختی حق بیمه را دریافت نماید، و این دلیلی است که اشخاص با توجه به نیاز و توان مالی شان قادر به تهیه بیمه فوق خواهند بود.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

ترجمه و اقتباس :www.cover4u.ca

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.