محمدرضا لوایی شاعر، نویسنده و روزنامه نگار آذربایجانی از شب جمعه اول آذر در بخش خوجا، از توابع شهرستان اهر، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و به مکان نامعلومی…


 

شماره ۱۲۰۶ ـ پنجشنبه ۴ دسامبر  ۲۰۰۸ محمدرضا لوایی


 

 


 

ساوالان سسی: محمدرضا لوایی شاعر، نویسنده و روزنامه نگار آذربایجانی از شب جمعه اول آذر در بخش خوجا، از توابع شهرستان اهر، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شده است.

خانواده لوایی علیرغم گذشت ۸ روز از بازداشت همچنان، از علت بازداشت و محل نگهداری او ابراز بی‌ اطلاعی می کنند. آنها، نگران آن هستند که او در زندان «تحت شکنجه و بد رفتاری» باشد.

پیش تر محمد رضا لوائی، در جریان مراسم ختم غلامرضا امانی از فعالان سیاسی آذربایجان و دو برادر وی در تبریز، توسط مامورین وزارت اطلاعات تهدید به بازداشت شده بود.

لوایی نویسنده چندین کتاب شعر و داستان به زبان ترکی از جمله "گلیرم منی اینان"، "درینلیمدی دنیز"، "ترور و آزادلیق"، "گونش سسیندیر باتیر"، "گوزلریم دوغوم گونوم" و "آرباتان" می باشد.

از این شاعر و داستان نویس شناخته شده آذربایجانی آثار داستانی، شعر و همچنین مقالات متعددی در نشریاتی همچون امید زنجان، پیک آذر، نوید آذربایجان، شمس تبریز، آوای اردبیل، یارپاق و… منتشر شده است.