شهروند علی شریفیان: روز یکشنبه هفته گذشته «سازمان زنان مسلمان کانادا» در حاشیه جلسه ای که برای بحث درباره مشکلاتشان در تورنتو برگزار شد، بروشورهای اطلاعاتی هم منتشر کرده و به دست مردم دادند که در آن خواستار پایان دادن به بحث احمقانه «نقاب» شدندmuslim-women.

اعضای این سازمان در بروشورها همچنین یادآور شده اند که رهبران احزاب فدرال به بحث در باره «نقاب» تعمدا دامن زده اند تا از بحث درباره مسائلی جدی که زنان مسلمان جدا با آنها روبرو هستند، جلوگیری شود.

زرقا نواز، تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «مسجد کوچکی در غرب میانه» می گوید که «بحث نقاب» تنها به خاطر به دست آوردن رای در روز ۱۹ اکتبر مطرح شده است. شهین اشرف، مسئول روابط عمومی «سازمان زنان مسلمان کانادا» که در مونترال زندگی می کند بر این باور است که رهبران احزاب باید به مسائل جدی که زنان با آن روبرو هستند، بپردازند. مثلا اگر زنی به جای نقاب روسری سرش بکند چقدر شانسش را برای به دست آوردن کار از دست می دهد چون کافرمایان فکر می کنند که آن زن مغز در سرش ندارد.

یادآوری این که این بحث از آنجا شروع شد که به زنی که نقاب به چهره داشت اجازه داده نشد در مراسم تشریفاتی شهروندی با صورت پوشیده شرکت کند و شهروندی خود را بگیرد. این زن به دادگستری شکایت کرد. دادگاه شکایت او را وارد دانست اما وزارت مهاجرت و شهروندی فدرال فرجام خواهی کرد اما این بار هم دادگاه فرجام خواهی دولت محافظه کار را هم مردود اعلام کرده است. با این ترتیب به نظر می رسد این زن می تواند شهروندی خود را بگیرد و در انتخابات هم رای بدهد.

هارپر گفته است در صورت پیروزی در انتخابات ما اولین لایحه ای که به مجلس می دهیم درباره ممنوعیت نقاب خواهد بود. نتایج یک نظرسنجی برای دولت فدرال انجام شده ۸۵ درصد کانادایی ها از پوشش نقاب در تشریفات شهروندی مخالفند.