عده ای از فعالان حقوق بشر و فعالین سیاسی از گروههای خاورمیانه ای در روز سوم آگوست با میزبانی سازمان “یک دنیای آزاد بین المللی” و با حضور وزیر دفاع به بحث در مورد رادیکالیزم و نقش داعش و ایران در منطقه پرداختند که با استقبال صدها نفر روبرو شد.

داوطلبان مرکز بین المللی حقوق بشر در کنار جیسون کنی

داوطلبان مرکز بین المللی حقوق بشر در کنار جیسون کنی

این نشست در مرکز کامیونیتی سنتر ویک جانسون در شهر میسی ساگا واقع در جنوب غربی تورنتو با حضور جیسون کنی وزیر چند فرهنگی و وزیر دفاع کانادا برگزار شد. اردشیر زارع زاده مدیر مرکز بین المللی حقوق بشر (برای ایران و خاورمیانه) از جمله سخنرانان این مراسم بود. سازمان “یک دنیای آزاد بین المللی” که برای دفاع از حقوق اقلیت های مذهبی و آزادی ادیان و مذاهب کار می کند، این نشست را برگزار می کرد. ماجد الشفیعی، بنیانگذار این سازمان سخنران اول بود که در مورد خطر داعش و افراط گرایی صحبت کرد. او رژیم جمهوری اسلامی را متهم کرد که از بنیادگرایان منطقه حمایت می کند

جیسون کنی وزیر دفاع در پنل حقوق بشر شرکت کرد

جیسون کنی وزیر دفاع در پنل حقوق بشر شرکت کرد

.

سخنرانان این نشست از سازمان های حقوق بشری برمه ای، ترکمنستانی، کردی، عربی و سازمان های مدافع حقوق مسلمانان بودند و هر کدام به بحث در مورد نگرانی و دغدغه های خود از منطقه ی مورد فعالیت خود پرداختند.

اردشیر زارع زاده مدیر مرکز بین المللی حقوق بشر (ICHR) و زندانی سیاسی سابق ایرانی، در سخنان خود خواستار برخورد بیشتر و جدی تر با داعش و گروههای تروریستی منطقه شد و گفت باید توجه ویژه ای به آوارگان و پناهندگان عراقی و سوریه ای شود و جامعه بین المللی تلاش بیشتری برای کمک به کودکان و زنان گریخته از جنگ انجام دهد.

اردشیر زارع زاده با اشاره به تلاش دولت کانادا برای حمایت از حقوق بشر در ایران و خاورمیانه و قدردانی از آنها، خواستار تلاش های بیشتر شد و از طرفی برخی سیاستمداران کانادایی را مورد انتقاد قرار داد که چرا خواستار عدم دخالت نظامی در جنگ با داعش شده اند

ماجد الشفیعی سخنران مراسم

ماجد الشفیعی سخنران مراسم

.

جیسون کنی، وزیر دفاع ملی کانادا و وزیر چند فرهنگی، آخرین سخنران این نشست بود که از همه سخنرانان مراسم و سازمان های آنها برای فعالیتهای داوطلبانه بدون دریافت بودجه از دولت در راستای حمایت از حقوق بشر تشکر کرد.

او در صحبت های خود به نقش خود و دولت برای حمایت از حقوق بشر در خاورمیانه و سایر مناطق پرداخت و آن را یکی از دغدغه های خود توصیف کرد.