روز پنج شنبه اول اکتبر ۲۰۱۵، شاگردان و خانواده محمدعلی طاهری برای چندمین بار در میدان مل‌لست‌من خواستار آزادی وی شدند.
محمدعلی طاهری که در پنجاهمین روز اعتصاب غذای خود به سر می‌برد دچار ضعف شدید می‌باشد و خانواده و شاگران وی به شدت نگران جان ایشان هستند.
 

در روز چهارشنبه ۹ سپتامبر و همینطور۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ نیز حامیان، شاگردان و خانواده محمدعلی طاهری در حضور نمایندگان سازمان عفو بین الملل در تجمعی صلح آمیز خواستار لغو حکم اعدام وی شدند.
تجمع ۹ سپتامبر در سکوت و بدون دادن هیچ شعاری برگزار شد. تجمع کنندگان چندصد نفر بوده و با در دست داشتن پلاکاردهایی با “عنوان او معلم عشق است”، “او سفیر صلح است” و “محمدعلی طاهری را آزاد کنید” خواستار آزادی او شدند.

خانم گلوریا نفزیگر نماینده سازمان عفو بین‌الملل با قرائت بیانه‌ای خواستار آزادی هرچه سریعتر محمدعلی طاهری شد. همچنین بیانیه‌هایی به زبان انگلیسی و فارسی توسط حامیان او خوانده شد و ظلمی که بر او رفته را به گوش دیگران رساندند و از مقامات ایرانی درخواست آزادی او را می‌کردند.

تظاهرات حامیان محمد علی طاهری

تظاهرات حامیان محمد علی طاهری

محمدعلی طاهری ۵۹ ساله مخترع، محقق و نویسنده “نظریه‌های طب مکمل” است. او بنیانگذار دو طب مکمل به نام هاى” فرا درمانى ” و “سایمنتو لوژى ” است که به عنوان بخشى از طب مکمل ایرانى در داخل و خارج ایران مورد استفاده قرار می گیرد. او به دلیل تحقیقاتش در زمینه تئورى طب مکمل، سه دکتراى افتخارى از دانشگاه طب سنتى ارمنستان و دانشگاه اکو انرژى آذربایجان دریافت کرده است. محمدعلی طاهری به هزاران نفر که هیچ درمان دیگرى بر آن ها کار ساز نبوده کمک کرده تا سلامتى خود را بازیابند.
او همچنین موسس مکتب معنوى عرفان کیهانى (حلقه) است که راه رسیدن به صلح  را  در صلح با خود، صلح با خدا، صلح با هستى و صلح با دیگران می داند.

ali-taheri

دادگاه انقلاب در تاریخ ۴ می ۲۰۱۱ به اتهامات دروغین (توهین به مقدسات اسلامى و ارتداد و…..) او را به ۹۵۰ میلیون و ششصد هزار تومان معادل حدودا ۸۵۰ هزار دلار آمریکا، ۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود و وی از آن زمان وی در سلول انفرادی زندان اوین به سر می‌برد و از انتقال وی به بند عمومی جلوگیری کرده‌اند.
دادگاه انقلاب ایران در روز اول ماه آگوست ۲۰۱۵ و درست در زمانی که وی به پایان دوره محکومیتش نزدیک می‌شد، او را به اتهام کاذب” افساد فى الارض ” به اعدام محکوم کرد. در حال حاضر بدلیل اعتصاب غذایى که از ۱۳ آگوست ۲۰۱۵ شروع کرده است در وضعیت بحرانى بسر مى برد.
خانواده و وکلاى آقاى طاهرى از ایشان درخواست کرده اند تا به اعتصاب غذاى خود پایان بدهند ولى او قبول نکرده و گفته است به دلائل زیر انتخاب دیگرى به غیر از اعتصاب غذا ندارد:
١-حکم اعدامى که برایش صادر شده به خودش ابلاغ نشده و فقط به وکیلش اطلاع داده شده است.
٢-اجازه ملاقات با وکیل به او داده نشده است.

مادر محمدعلی طاهری ، عزت طاهری (چپ) در شهرهای مختلف کانادا برای آزادی پسرش فعالیت می کند

مادر محمدعلی طاهری ، عزت طاهری (چپ) در شهرهای مختلف کانادا برای آزادی پسرش فعالیت می کند

٣-قلم و کاغذ دراختیار او قرار داده نشده تا دفاعیه اش را براى دادگاه تجدید نظر که آخرین شانس رهائى اوست بنویسد.
۴-بازجوى او ۲۵۰ صفحه دفاعیه آقاى طاهرى را از او تحویل گرفته ولی ضمیمه پرونده اش نکرده است.
مادر محمدعلی طاهری علی رغم کهولت سن و تمامی فشارهای روانی که بر جسم و جانش طی این سالها وارد گشته ، با تمام توانش سعی داشته تا با حضور در شهرهای مختلف کانادا از تورنتو ، اتاوا و مونترال با جمع آوری امضا در حمایت از فرزندش راهی برای اثبات بی گناهی او پیدا کند .
وضعیت جسمانی  محمدعلی طاهری به دلیل اعتصاب غذای طولانی مساعد نیست و خانواده و حامیان او به شدت نگران جانش هستند.