شهروند- علی شریفیان: روزهای اول، آخرین هفته مبارزات انتخاباتی رهبران سه حزب اصلی که در انتخابات بی سابقه ای که «آرا» به آسانی به دست نمی آید و تک تک آرا تاثیر مهم خود را دارند، هرکدام بارها به شهرها و مناطق مختلف «رای خیز» انتاریو سفر کردند تا برای چندمین بار پیام خود را به رای دهندگان برسانند. مناطقی مانند جنوب انتاریو، اشاوا، برمپتون و جنوب شرقی انتاریو، از نظر جمعیت متراکم ترین منطقه کانادا هستند و حوزه های زیادی دارند. با وجود اینکه لیبرال ها در هفته آخر با اختلاف در نظرسنجی ها از ان دی پی و محافظه کاران پیشی گرفته اند، همچنان مبارزه برای به دست آوردن آرا سه طرفه است، اما حوزه به حوزه فرق می کند. ترودو و مولکر همایش های بزرگی برپا کرده اند. مثل همایش لیبرال ها در سالن هاکی برمپتون که گفته می شود ۷۰۰۰ نفر در آن شرکت داشتند، اما در همایش آخری هارپر حدود ۱۵۰ نفر شرکت داشتند و از جمله برادران فورد چهره های جنجالی انتاریو. داگ فورد گفته است جمعیت مهم نیست، پیام مهم است و اگر نخست وزیر بخواهد می توانیم گردهمایی های بزرگتری داشته باشیم و کری، سخنگوی حزب محافظه کار گفته این استراژی ماست، اما گروهی از ناظران بر این باورند این همایش های کوچک و علت آنها را و نشانه هایش را در نتایج نظرسنجی ها می توان به خوبی دید. تام مولکر آخرین تلاش هایش را می کند تا به مردم اطمینان بدهد که ان دی پی جانشین حزب لیبرال است. ما ۱۰۰ کرسی داریم و تنها ۵۰ کرسی برای رسیدن به قدرت لازم داریم در حالی که لیبرال ها ۵۰ کرسی دارندTRUDEAU_RALLY.

در گفت وگویی در یک برنامه تلویزیونی مجری از پگی نش، نماینده قدیمی و مشهور ان دی پی گفت انتخابات یعنی اینکه همه حزب ها «صفر» نماینده دارند شما چگونه می گویید تا رسیدن به قدرت ۵۰ کرسی لازم دارید و خانم نش نتوانست این موضوع را توجیه کند. با اوضاعی که پیش آمده همه به ترودو حمله می کنند برای اینکه به دلیلی رقیب دو حزب دیگر است و ترودو بارها گفته است«بگذارید آنها روی من تمرکز کنند، من روی کانادایی ها تمرکز می کنم.»

با اینکه چند روز به روشن شدن نتایج رای گیری باقی مانده، اما پیش بینی نتیجه بسیار دشوار است، ولی به طور مسلم می توان گفت «یکی از راه های مهم ساسکس درایو از انتاریو می گذرد.»