فرح طاهری

برگزاری برنامه ی حمایت مالی لیلا بخت آزاد کاندیدای شورای شهر

ریچموندهیل یکی از شهرهای مجموعه ی “تورنتوی بزرگ” می رود تا به یکی از ایرانی نشین ترین شهرهای کانادا تبدیل شود و همچنین فعال در حوزه ی سیاست استانی و شهری.

پس از انتخاب دکتر رضا مریدی نماینده ایرانی تبار از این شهر در مجلس انتاریو، امسال انتخابات شورای شهر ریچموندهیل شاهد کاندیداهای ایرانی بسیاری است. تا به حال دو مرد و دو زن ایرانی از این حوزه نامزدی خود را اعلام کرده اند که یکی از آنها خانم لیلا بخت آزاد است که از بخش یک این شهر کاندیدا شده و اولین برنامه ی حمایت مالی خود را روز جمعه ۲۱ می ۲۰۱۰ در رستوران شیراز برگزار کرد.

لیلا بخت آزاد از اهداف خود در صورت انتخاب شدن گفت

حامیان خانم بخت آزاد به گرمی از دعوت او استقبال کرده بودند و تقریبا سالن رستوران پر شده بود. او خود با اینکه سرش بسیار شلوغ بود، مواظب همه چیز بود و بسیار منظم و مرتب برنامه را پیش می برد. برای اولین بار میز رسانه ها هر کدام با اسم مشخص شده بود، و من و همکارم لیلا مجتهدی که امر عکاسی را برعهده داشت، بدون سرگردانی، در جای خود مستقر شدیم.

خانم بخت آزاد ۱۵ سال است که به کانادا مهاجرت کرده. او هشت سال اول را در مونتریال به ادامه ی تحصیلاتش مشغول بود. پس از اخذ دکترا در رشته پژوهش مغز و اعصاب، در مونتریال به کار تدریس پرداخت.

پس از تغییر مکان به تورنتو در بیمارستان “کودکان بیمار” به عنوان محقق مشغول به کار شد.

لیلا بخت آزاد، گرچه در حوزه کاری اش بسیار مشغول است، ولی از کارهای اجتماعی غافل نشده و همزمان در حوزه های مختلف فعالیت داشته است. او طی این سال ها گروه زنان ریچموندهیل را تشکیل داد. همچنین او معاون پرزیدنت “کامیونیتی وست بروک” است که یک تشکل خانوادگی ـ همسایگی است و برنامه های مختلفی را برگزار می کند.

بخت آزاد، رئیس مشاوران مدرسه برای کمیته والدین هم بوده و برنامه های مربوط به آن کمیته را سروسامان می داده است. او همچنین موسس دو سه گروه بوده است از جمله گروه “آی وین” (Iranian Women Improvement Network). لیلا بخت آزاد همچنین با گروه “مهر ایران” که در واقع برای ارشدان است ولی جوانها نیز به آن پیوستند و نام آن را گروه Hope گذاشتند، همکاری دارد.

خانم بخت آزاد در پاسخ به این پرسش که چه شد به فکر نامزدی برای عضویت در شورای شهر افتادید؟ گفت:” بعد از کارهای داوطلبانه زیادی که کردم، فکر کردم زمان آن رسیده که روی باورها و اعتقاداتم بایستم و اگر خود را برای عضو شورای شهر کاندیدا کنم، در قالب آن کار می توانم به اهداف کامیونیتی دست یابم.”

خانم بخت آزاد افزود:”در منطقه ای که من از آنجا خود را کاندیدا کردم، منطقه ی “سان ست بیچ” و “اوک ریجز” است که به آن آشنایی کامل دارم و همیشه متوجه مشکلات و مسائلش بوده ام. متاسفانه این سالها به این منطقه رسیدگی نشده و دریاچه زیبای آن کم کم دارد به محل مرده ای تبدیل می شود. امیدوارم بتوانم دوباره آنجا را احیا کنم و محیط گرم خانوادگی را به آنجا بازگردانم.”

لیلا بخت آزاد شانس انتخاب شدنش را بالا می داند و می گوید:”گرچه ایرانیان در آن منطقه حدود ۴ درصد جمعیت را تشکیل می دهند و بیشترین درصد متعلق به ایتالیایی هاست ولی از طرف آنها حامیان خوبی دارم، ضمن اینکه عضو شورای شهر فعلی از آن منطقه در این چهار سال کاری انجام نداده و زیاد سابقه ی خوبی برای انتخاب دوباره ندارد. بنابراین من به خودم خیلی امیدوارم. “

او در ادامه از حامیان اصلی اش، خانم شکرآبی، دفتر حقوقی فرمانی، دکتر ظهوری، سوپرهای ایرانی منطقه از جمله ایران و بلوط و اپل و رستوران شیراز برای حمایتشان تشکر کرد. همچنین از کانون مهر ایران، جامعه ی زنان ایران، شهروند و رادیو صدای ایران (خانم احمدی) و دیگر رسانه ها سپاسگزاری کرد.

در این مراسم شام، پس از اجرای سرود کانادا توسط دو جوان موزیسین و خواننده، ابتدا خانمی از کامیونیتی وست بروک امر معرفی لیلا بخت آزاد را برعهده گرفت و سپس خانم بخت آزاد به انگلیسی و فارسی از خود و اهدافش برای عضویت در شورای شهر ریچموندهیل گفت.  

او ضمن معرفی همسر و  دو دختر ۱۲ و ۴ ساله اش، از همراهی آنها و خانواده خود بویژه خواهرش قدردانی کرد.

در پایان این بخش، یکی از اعضای ارشد کانون مهر ایران، حمایت این کانون را از خانم بخت آزاد که یکی از اعضای این کانون است، اعلام کرد.

مراسم با اجرای موسیقی و صرف شام ادامه یافت.

گفتنی ست انتخابات شورای شهر ریچموندهیل۲۵ اکتبر ۲۰۱۰ برگزار خواهد شد. حمایت از کاندیداهای ایرانی این شهر موجب می شود تا در حوزه ی استانی نیز نمایندگانی در شورای شهر داشته باشیم و کم کم عرصه ی حضور ایرانی ها در مراکز تصمیم گیری شهری، استانی و فدرال پررنگ تر شود.