معروف است که ودکای روسی حرف ندارد و گیلاس اول به دوم نرسیده آدم هشت و نه اش را قاطی می کند… حالا روس ها می خواهند ضریب اطمینان موشک هایشان را نیز آنقدر بالا ببرند که به ضریب اطمینان ودکایشان برسد، البته نه با بالا بردن و بهبود تکنولوژی شان، بلکه با دعا و نذر و نیاز و تبرک کردن موشک …

russia

خدایا این موشک را به راه راست هدایت کن جوری که صاف بخوره تو سر مخالفان پرزیدنت اسد!

پارسینه گزارش کرده است که کشیش های اورتدوکس روسی با حضور در یکی از پایگاه های هوایی، موشک ها و جنگنده های روسی را قبل از شروع عملیات تبرک می کنند.

ناظران بین المللی معتقدند دوستی و رفت و آمد با مسئولان کشور ایران باعث شده است تا پوتین هم به اثر نذر و نیاز و دعا و تبرک معتقد شود و یقین کند موشکی که دعای یک کشیش پشتش باشد حتمن و دقیقاً به هدف می خورد ….!

که البته حق هم دارد. مگر ما تمام پیروزی هایی که در جنگ با عراق به دست آوردیم! یا در توافق هسته ای کسب کردیم، با کمک دعا و نذر و نیاز و امدادهای غیبی نبود؟

پوتین هم وقتی دید بعضی از موشک هایی که پرتاب می کند به جای آنکه بخورد به مواضع داعش می خورد توی سر مخالفان اسد! قبول کرد که موشک بدون دعا به تنهایی کاری ازش ساخته نیست و باید دست به دامان کشیش های خودشان بشود که یک آیت الکرسی چیزی بخوانند و به موشک ها فوت کنند بلکه درست به مواضع داعش بخورد و دنیا قبول کند که روسیه در سوریه واقعن دارد با داعش می جنگد.

سعدی بیخود نگفته است: کمال همنشین در من اثر کرد …هیچ بعید نیست دوستی نزدیک بین ایران و روسیه و البته انعقاد قراردادهای میلیاردی باعث شود که پوتین به طور کلی مسلمان شود و دستور بدهد در مسکو هم نماز جمعه برگزار شود و خودش هم قبل از شروع نماز به زبان روسی، خطبه بخواند!

دنیا دارد به آخر می رسد؟

آدم نمی دونه چه جوری شده ولی بالاخره یک جوری شده. دلمان خوش بود که روی حرف رهبرمان دیگر کسی حرفی نمی زند که این دلخوشی هم از بین رفت.

در حضور رهبر علیه رئیس جمهور و رئیس مجلس شعار می دهند و توافقنامه ای را که دو تا مجلس تصویب کرده اند و رهبر هم بر آن صحه گذاشته است زیر سئوال می برند.

درکتاب حلیه المتقین نوشته بودند که آخر زمان که بشود همه چیز قر و قاطی می شود و اینجوری می شود و آنجوری می شود ولی آدم باورش نمی شد، اما مثل اینکه راستی راستی آخرالزمان است و دارد یک خبرهایی می شود؟ اگر نبود که عده ای به خودشان جرات نمی دادند در حضور رهبر از این کارها بکنند و از آن شعارها بدهند؟

فردا یک چک دارم می خواستم برم یک کمی پول بریزم به حسابم که چک برگشت نخوره ولی اگر راستی راستی دنیا داره به آخر می رسه ولش کن، برگشت هم خورد که خورد!

 

کلاهی که سر مردم ساری رفت!

roohani--sari

 

استقبال اندکی که از آقای روحانی در ساری صورت گرفت باعث شد که ستاد برگزاری مراسم استقبال از ایشان عذرخواهی کند.

آقای روحانی به خبرنگار ما گفت به مردمی که به استقبال من نیامدند بگو حیف شد و کلاه سرتان رفت. اگر آمده بودید قصد داشتم یک وعده هایی بهتان بدهم که به عقل آقای احمدی نژاد هم که خدای وعده دادن بود نرسیده بود!

کلاه شرعی نروژی!

 

ما ایرانی ها خیال می کنیم کلاه شرعی را خودمان اختراع کرده ایم و از مزایای قانونی آن استفاده می کنیم، در حالی که این کلاه در نقاط دیگر دنیا نیز کاربرد دارد.

به عنوان مثال در قوانین اسلامی چیزی داریم به نام “حد ترخّص”. معنی این حد یا اندازه این است که اگر شخص هشت فرسخ یا ۴۳ کیلومتر(رفت وبرگشت روی هم) سفرکند، روزه گرفتن بر او واجب نیست.

به همین دلیل خیلی ها برای استفاده از این کلاه شرعی، سوار بر اتوموبیل آخرین مدل شان می شوند، این هشت فرسخ را می روند و برمی گردند و نرسیده داد می زنند خانم بکش ناهار را که مردم از گشنه گی!

الان این کلاه شرعی در نروژ نیز مد شده است، البته نه برای روزه نگرفتن، بلکه برای پناهنده شدنborder--refugee.

تعدادی از فراریان جنگ، برای فرار از خطرات دریا، از راه زمینی خود را به روسیه و شهر مرزی “مرمانسک” می رسانند و برای رفتن به نروژ، از یک کلاه شرعی ساده اما جالب استفاده می کنند:

داستان از این قرار است که مقام‌های روسیه اجازه عبور پیاده از مرز را نمی‌دهند و نروژ هم کسی را بدون داشتن مدارک معتبر، با اتوموبیل راه نمی دهد، اما برای دوچرخه ممنوعیتی وجود ندارد.

آوارگان جنگ با آگاهی به این نکته، یک دوچرخه می خرند، فروشنده هزینه بردن آنها با تاکسی تا دم مرز را هم می کشد روی قیمت دوچرخه و نزدیک مرز آنها را پیاده می کند. جنگ زدگان فقط ۲۰۰ متر رکاب می زنند، سوار بر دوچرخه از مرز نروژ می گذرند، دوچرخه را به گوشه ای پرت می کنند و تقاضای پناهندگی می کنند، خلاص!

لخت شدن داریم تا لخت شدنnaked

آدم نمی دونه چه جوریه که همه کارهای ما یه جوریه!

توی مملکت ما اگر خانمی با مایو به دریا بره در این دنیا که جریمه می شه و شلاق می خوره هیچی، در اون دنیا هم به جهنم میره چون گناه کرده.

در انگلیس اما زن و مرد روز روشن، در ملاءعام لخت مادرزاد، سوار قطار هوایی می شوند، هم لذت می برند و هم دل شان خوش است که می روند به بهشت چون این کار را برای کمک به دیگران می کنند.

بی بی سی گزارش کرده است که در شهر ساوت اند انگلیس ۱۲۲ نفر لخت لخت سوار ترن هوایی شده اند و رکود این کار را هم شکسته اند.

اینها هرکدام حداقل صد پوند بابت این کار پرداخته اند و خیال شان راحت است که از این پول برای تکمیل بیمارستان شهرشان و ایجاد اتاق عمل مدرنی که در حال ساخت است استفاده می شود.

*میرزا تقی خان، طنزپرداز و سریال نویس پیشکسوت، با سابقه ۵۰ سال طنزنویسی در توفیق، کشکیات، کاریکاتور، کیهان و تلویزیون از همکاران افتخاری شهروند است. از این نویسنده کتاب “آدم های زیادی” در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است.