شهروند علی شریفیان: شهردار بزرگترین شهر کانادا صبح روز سه شنبه در جریان مصاحبه ای که با مت گالووی، مجری برنامه بامدادی سی بی سی داشت اعلام کرد طرح احداث Smart Track به اجرا در می آید. توری توضیح داد وقتی این طرح کامل شود برای بسیاری از مردم مفید و کارساز خواهد بود و به همین دلیل من از ساختن آن پشتیبانی می کنم. توری در سالگرد انتخابش به عنوان شهردار بزرگشهر تورنتو این مژده را دادtory.

“خط راه آهن هوشمند” مهمترین وعده انتخاباتی جان توری بود. او خاطر نشان کرد که ما در حال حاضر مشغول مطالعه و بررسی طرح هستیم و با لحنی گله مند ادامه داد ما بیش از حد مطالعه و بررسی می کنیم. قبل از اینکه کارم را به عنوان شهردار شروع کنم یکی از اعضای شورای شهر به من از کندی مذاکرات در طبقه دوم (محلی که جلسات شورای شهر برگزار می شود) چیزهایی گفت. من گله نمی کنم اما مذاکره هم باید اندازه، منطق و ضرورتی داشته باشد.

در همه حال بنا به گفته شهردار اسمارت ترک هشت میلیارد دلار هزینه برمی دارد و ساختن آن هفت سال طول می کشد. این قطار رو زمینی قرار است به طول ۵۳ کیلومتر به موازات مسیر کنونی «گوو» از می سی سی ساگا در غرب تورنتو شروع شود و بعد از گذشتن از ایستگاه یونیون تا مارکهام ادامه یابد.

ترافیک تورنتو یکی از معضلات این بزرگترین شهر کاناداست و امید می رود با ساخته شدن اسمارت ترک از بار سنگین آن به مقدار زیادی آن کاسته شود.