ویروس کورونا

از آوریل ۲۰۱۲، موارد سندروم تنفسی کورونا در خاورمیانه در این کشورها شناسایی شده است: عربستان سعودی، قطر، اردن، امارات متحده عربی، عمان، کویت، یمن، لبنان و ایران. همچنین در چندین کشور دیگر نیز مواردی در افراد که به خاورمیانه مسافرت کرده اند گزارش شده است: الجزایر، اتریش، چین، مصر، فرانسه، آلمان، یونان، هنگ کنگ، ایتالیا، مالزی، هلند، فیلیپین، کره جنوبی، تایلند، ترکیه، تونس، انگلستان و آمریکا.

همچنین در فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی، تونس و انگلستان انتقالات محلی بین افراد نزدیک به هم که به خاورمیانه سفر نکرده اند گزارش شده استvirus-corona.

شیوع این بیماری که ۲۰۱۵ در کره جنوبی آغاز شد بزرگترین شیوع کورونا در خارج از خاورمیانه بود. هیچ مورد جدیدی از جولای ۲۰۱۵ گزارش نشده است.

برای مشاهده جدیدترین اخبار شامل تعدا موارد ابتلا و مرگ و میر لطفا وب سایت سازمان بهداشت جهانی را ببینید.

یافته های اخیر مبنی بر آن است که ویروس کورونا با تماس مستقیم یا غیرمستقیم شترهای عفونی یا محصولات مربوط به شتر (شیرخام شتر) منتقل می شود. مطالعاتی در جهت شناخت بهتر این بیماری در جریان است. برخی از این شیوع ها در گروهی از افراد که در تماس نزدیک با یکدیگر هستند (مثل افراد خانواده)، اتفاق افتاده است و تعداد فزاینده ای از شیوع در مراکز درمانی بین بیماران و کارکنان مراکز اتفاق افتاده است که نشان دهنده اهمیت پیگیری است. این مسئله نشان می دهد که ویروس می تواند بین انسانها منتقل شود گرچه هیچ انتقال ادامه دار انسان به انسان وجود نداشته و احتمال شیوع هنوز به نظر کم می رسد.

ویروس کورونا مانند سرما خوردگی های معمول است و علت بیشتر بیماری های شدید شامل

Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) می باشد. در این زمان، اطلاعات بیشتری راجع به کورونا وجود ندارد. افرادی که مبتلا به کورونا شده اند بیماری مثل آنفولانزا یا نشانه های تب، سرفه و سختی تنفس را تجربه کرده اند. برخی نیز نشانه های روده ای مثل اسهال داشته اند.

سازمان سلامت جهانی به همکاری با وزرای سلامت مربوطه و سایر شرکای بین المللی برای حمایت از تحقیقات و یافتن شناخت بهتر از بیماری و احتمالاتش ادامه می دهد. این همکاری بدین جهت است که هیچ محدودیت مسافرتی نباشد و احتمال ابتلای مسافران پایین بماند.

شناخت از ریسک و خطرات نبایستی موجب ناراحتی و نگرانی ما باشد.

بیمه می تواند امنیت خاطر شما را در مواقع خطیر زندگی تضمین نماید. همانگونه که به شما توصیه می کنیم از آزمایشات سالانه خود غافل نشوید بهتر است که از گرفتن بیمه در زمان مناسب نیز غفلت نکنیم. آیا به راستی پشتوانه ای محکمتر از بیمه برای حفاظت از خود، سرمایه تان و آنها که دوستشان دارید سراغ دارید؟ چرا که فردا برای خودش ماجرای دیگری دارد.

www.cover4u.ca

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارید.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.