پس از تصادف ساعت سه و نیم بعدازظهر روز ۱۸ اپریل و برخورد سه اتوموبیل در ناحیه یانگ و بلوار لیک شور، دو کودک سرنشین مینی ون  …


شهروند ۱۲۲۶  پنجشنبه  ۲۳ اپریل  ۲۰۰۹


 

تورنتو استار-۱۹ اپریل : پس از تصادف ساعت سه و نیم بعدازظهر روز ۱۸ اپریل و برخورد سه اتوموبیل در ناحیه یانگ و بلوار لیک شور، دو کودک سرنشین مینی ون به سرعت به بخش فوریت های پزشکی بیمارستان کودکان بیمار منتقل شدند. پسر سه ماهه در شرایط نامناسبی است ولی خواهر سه ساله ی او تا حدی بهبود یافته است. در جریان این تصادف منطقه یاد شده تا مدتی مسدود شد و رفت و آمد در آن جریان نداشت.

به گفته شاهدان، پدر کودکان که راننده یک دوج مینی کاراوان بوده چراغ قرمز را رد کرده و با یک شورلت آپلندر برخورد می کند. شورلت بر اثر این برخورد به یک بی ام دبیلو که در سر تقاطع توقف کرده بود، برخورد می کند.

 به گزارش پلیس  بر اثر تصادف نوزاد از دست مادر رها شده به شیشه برخورد می کند که این برخورد موجب بروز شکستگی در ناحیه سر و پا می شود. و کودک سه ساله نیز در ناحیه سر مجروح شده است. دو خواهر دو ساله و چهار ساله ی این بچه ها هم برای کبودی و ورم به همراه پدر و مادرشان و سه بزرگسال دیگر در اتوموبیل های درگیر در تصادف مورد درمان قرار گرفتند. 

گروهبان تیم بروس از پلیس تورنتو می گوید:«نبستن کمربند ایمنی و عدم استفاده از صندلی ماشین برای کودکان دلایل اصلی آسیب دیدگی در تصادفات است. حدودا ۹۵ درصد از ساکنان تورنتو از کمربند ایمنی استفاده می کنند. ولی این میزان باید به صد درصد رسد».

 

بر اساس گزارش وزارت حمل و نقل یکی از عمده ترین دلایل مرگ و میر کودکان کانادایی عدم استفاده از صندلی کودکان در خودرو است. با استفاده از این صندلی ها و بستن کمربند ایمنی این آمار تا ۷۱ درصد کاهش خواهد یافت.