شهروند ـ عصر جمعه سى ام اکتبر۲۰۱۵، طى مراسمى با حضور خانم الیزابت دادس ول) Lady Elizabeth Dowdeswell ( مقام محترم فرماندار انتاریو و نماینده ملکه انگلستان جوایز کوشاگران رسانه هاى قومی در محل پارلمان اهدا شد.

در این مراسم پس از ایراد سخنانى از سوى مقام فرماندار و آقاى توماس سارس دبیر کل شورای مطبوعات و رسانه هاى قومى کانادا، جوایز اعضای برگزیده رسانه هاى ملیت هاى مختلف، توسط خانم فرماندار و نماینده ملکه در انتاریو توزیع شد که طى آن چهار ایرانى فعال در زمینه هاى مطبوعات، رسانه هاى تصویرى و امور اجتماعى و فرهنگى موفق به دریافت جایزه و لوح تقدیر شدند: حسن زرهى، نویسنده و سردبیر موسسه انتشاراتى شهروند، احمد(رستمى)جم، نویسنده و منتقد سینما، مشهود ناصرى روزنامه نگار و شادى موسوى نیا روزنامه نگار و کوشاگر اجتماعى که در ضمن جوان ترین برنده جایزه در این دوره بودethnic-press-awards.

در این مراسم به ۳۴ تن از ملیت ها و جوامع مذهبی رنگارنگ در هفت طبقه بندی لوح تقدیر اهدا شد. افرادی با پسزمینه های استونیایی، یونانی، افغانستانی، ایرانی، تامیلی، آفریقایی، آسیای جنوبی، عرب، هلندی، چینی، یهودی، فنلاندی، هندی، پرتغالی، آمریکای لاتین، فیلیپینی، ترکیه ای، بنگلادشی، ویتنامی و اتیوپی در بین برندگان دیده می شدند.

در پایان، شرکت کنندگان در یک میهمانی رسمى در مجلس انتاریو شرکت کردند و عکس یادبود گرفتند.

انجمن مطبوعات قومى کانادا Nation Ethnic Press And Media Council Of Canada قدمت ۳۶ ساله دارد و در واقع پل ارتباطى است میان رسانه ها با یکدیگر و با مسئولان دولتى که ماهى یکبار در محل پارلمان یا شهردارى تورنتو گردهم مى آیند و مسائل و مشکلات روز را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهند و در رسانه های خود با زبان های مختلف منعکس مى کنند

جلد شهروند 1567 ـ 5 نوامبر 2015

جلد شهروند ۱۵۶۷ ـ ۵ نوامبر ۲۰۱۵

.

آشنایی با برندگان امسال

براساس بروشوری که نام و زندگینامه ی کوتاه برندگان امسال را در بر داشت و در بین حاضران توزیع شد، ایرانی تباران برنده ی امسال چنین معرفی شده اند:

 

احمد رستمی جم

آقای رستمی جم کوشاگر اجتماعی، مستندساز و روزنامه نگار(منتقد فیلم) است. از خلال کارهای مستندش روی زندگی مهاجران از ملیت های مختلف و مسائل و مشکلاتی که با آن مواجه اند تا در کشور میزبان جا بیفتند، تمرکز کرده است. در کنار کارش در پشت دوربین، او مدافع حقوق بشر و مخالف هرگونه تبعیض است. او معتقد به برتری دمکراسی و برابری در میان همه ی کانادایی ها است. او مشوق تازه واردان در پذیرش هر چه زودتر روش زندگی کانادایی است.

roostami-jam

حسن زرهیhassan-zerehi

آقای زرهی، ناشر و سردبیر انتشارات “شهروند” در خدمت جامعه ی ایرانی کانادا است. آقای زرهی یک روشنفکر، نویسنده، شاعر و مدافع آزادی بیان و حقوق بشر است. هم نشریه و هم آقای زرهی مورد احترام و تقدیر جامعه هستند. در اینجا تلاش های آقای زرهی برای برابری و عدالت اجتماعی، برای آزادی بیان و دمکراسی در کشورش ایران و در سراسر جهان به دیده گرفته می شود.

shadi-mosavinia

شادی موسوی نیا

خانم موسوی نیا کوشاگر اجتماعی، فردی سختکوش است که با شوری پایان ناپذیر خود را وقف فعالیت های داوطلبانه، کمک به دیگران و ساختن جامعه کرده است. او همواره به حمایت از افراد و جوامع پرداخته و طی سالیان برنامه های بسیاری به نفع سازمان های غیرانتفاعی سازماندهی کرده است. به عنوان یک روزنامه نگار، پوشش دادن برنامه ها، انجام مصاحبه و نوشتن مقالات از سوی او به منظور افزایش تعامل بین اعضای جامعه صورت می گیرد. به عنوان یک دانشجو، سهم برجسته اش در خدمت به عموم به رسمیت شناخته شده و برایش جوایز متعدد و کمک های مالی به ارمغان آورده است.

mashhood-naseri

مشهود ناصری

آقای ناصری یکی از اعضای فعال کامیونیتی خود است و گروه ها و سازمان های کامیونیتی را به منظور کمک به اعضایشان برای ادغام در جامعه ی کانادایی، حمایت می کند. در این رابطه او میزان معتنابهی از اوقات فراغتش را به عنوان داوطلب در سازمان های ایرانی ـ کانادایی حامی جوانان و سالمندان صرف می کند. او مدافع حفظ محیط زیست است و همچنین مدافع مشارکت قوی در روند سیاسی دموکراتیک کانادا می باشد.

نشریه شهروند به برندگان امسال تبریک می گوید و برایشان آرزوی موفقیت روزافزون دارد.