شهروند- علی شریفیان: بنا به گزارش شبکه ورزشی تی اس ان روز جمعه هفته گذشته تیم کانادا موفق شد در یک بازی سریع، هیجان انگیز و پر افت و خیز در کادر مسابقات مقدماتی برای جام جهانی تیم هندوراس را با نتیجه یک بر هیچ شکست بدهد. این مسابقه در مقابل ۲۰ هزار و ۱۰۸ تماشاگر در بی سی پلیس ونکوور انجام شد. با این ترتیب کانادا توانست با گل زیبای دقیقه ۳۸ فورواد ۲۰ ساله خود «سیل لارینز» انتقام خود را از هندوراس بگیردcanada--football.

در اکتبر ۲۰۱۲ در حالی کانادا به یک تساوی نیاز داشت تا به دور نهایی جام جهانی فیفا در برزیل برود، در بازی برگشت و آخر خود در مقابل هندوراس قرار گرفت و این تیم کانادا را با نتیجه تحقیرآمیز ۸ بر یک شکست داد. بازی روز جمعه نشان داد که کانادا در این دوره شانس بسیاری برای راهیابی به بازیهای نهایی جام جهانی در روسیه دارد.

دوازده تیم آمریکای شمالی و منطقه کارائیب در سه گروه چهار تیمی در این مرحله با هم رقابت دارند. کانادا با تیم های هندوراس، مکزیک و ال سالوادور هم گروه است. با این پیروزی اظهار امیدواری شده پس از جام جهانی ۱۹۸۶ این دوره کانادا بتواند به مرحله نهایی بازیها برسد. روز جمعه در مسابقه همزمان مکزیک ۳ بر هیچ ال سالوادور را شکست داد.