Mohammad-Rahimian

سیگارهای الکترونیکی ابزارهای سیگار کشیدن با استفاده از باطری هستند. اینها اغلب شبیه سیگار هستند، اما متفاوت ازسیگار عمل می کنند. استفاده از یک سیگار الکترونیکی تنفس کردن بخار نامیده می شود. استفاده کننده به دهانه یک کارتریج فوت می کند. این باعث می شود که یک بخارساز، مایع داخل کارتریج را گرم کند. این مایع شامل نیکوتین، مواد طعم دار و سایر مواد شیمیایی است. مایع گرم شده به بخاری تبدیل می شود که آن را تنفس می کنند.

برخی افراد فکر می کنند که سیگار الکترونیکی سالم تر از سیگار است و اینکه آنها می توانند برای کمک به ترک سیگار افراد استفاده شوند، اما چیزهای زیادی درباره احتمال خطرات استفاده و یا اینکه آیا اینها برای ترک سیگار به افراد کمک می کنند، شناخته نشده، اما ما برخی از خطرات سیگار الکترونیکی را می دانیم:

ـ اینها دارای نیکوتین هستند که ماده ای اعتیادآور استe-cigarette.

ـ اینها دارای سایر مواد شیمیایی بالقوه مضر هستند.

ـ ارتباطی بین استفاده از سیگار الکترونیکی و دخانیات در بین نوجوانان وجود دارد.

ـ مایع موجود در سیگار الکترونیکی در صورت نوشیدن، استشمام و لمس کردن آن می تواند منجر به مسمومیت نیکوتین شود.

سیگار کشیدن دارای خطرات بسیاری است و هر چقدر از سنین کم تر شروع به سیگار کشیدن کنید مشکلات آن بیشتر می شود. افرادی که پیش از سن ۲۱ سالگی شروع به سیگار کشیدن می کنند برای ترک آن بسیار سختی می کشند. احتمال استفاده از الکل و مواد مخدر غیر قانونی در نوجوانانی که سیگار می کشند، بیشتر است.

مشکل تنها سیگار نیست، سیگار الکترونیکی، جایگزین خوبی برای سیگار نیست. محصولات دخانیات که سبک تر بوده یا اعتیادآور هم نیستند نیز جایگزین سالمی به شمار نمی روند.

افرادی که استفاده از دخانیات را از۱۸ سالگی شروع نمی کنند احتمال اینکه هرگز شروع نکنند، بسیار زیاد است.

آیا سن قانونی خرید محصولات دخانیات باید به ۲۱ سال افزایش یابد؟

در یک بیانیه جدید، آکادمی آمریکایی طب کودکان قویا توصیه می کند که حداقل سن در سرتاسر کشور نه تنها برای محصولات دخانیات سنتی بلکه برای سیگارهای الکترونیکی نیز بالا برود. آکادمی به سازمان دارو و غذا اصرار می کند که تمامی سیستم های ارسال نیکوتین الکترونیکی را بمانند سایر محصولات دخانیات درست کند. بنا نهادن محدودیت های سنی، مالیاتی، تحریم برای تبلیغات به جوانان و تحریم محصولات طعم دار، با عنوان کردن اینکه نیکوتینِ مایع در سیگار الکترونیکی به شدت سمی است. آکادمی می گوید که بسته بندی مخصوص کودکان باید به گونه ای باشد که از کودکان کنجکاو محافظت کند. گرچه استفاده از دخانیات در نوجوانان از دهه ۱۹۷۰ کاهش یافته اما سیگارهای الکترونیکی تهدیدی برای اعتیاد نسل جدید به نیکوتین می باشد.

شناخت از ریسک و خطرات نبایستی موجب ناراحتی و نگرانی ما باشد، بلکه با مطالعه و مشاوره می توانیم زندگی همراه با آرامش و آسایش داشته باشیم. در این خصوص پیشنهاد می کنیم با توجه به توان مالی مان اقدام به طرح و برنامه ریزی و پوشش های بیمه نظیر بیمه تکمیلی، ناتوانی جسمی، ازکار افتادگی، بیمه بیماری های سخت، مراقبت ویژه، حوادث و عمر برای خود و عزیزانمان باشیم.

ترجمه و منابع: Health news

www.cover4u.ca

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.