آشتی با حیوانات

 

شجاع اولین سگ آسیب دیده از پناهگاه وفا در قزوین است که راهی آمریکای شمالی شد. داستان زندگی و سفرش را دوستان وفای قزوین در صفحه شان نوشته اند:

در آخرین روزهاى سال گذشته در یکى از جاده هاى برفگیر تبریز، سگى لاغر و گرسنه در حالى که عرض جاده را به امید پیدا کردن تکه اى غذا طى میکرد ناگهان با برخورد شدید جسمى سخت و سنگین به میان گارد ریل هاى وسط جاده پرتاب شده وshoja

بعد از آن فقط تیرگى بود و سیاهى… نمی دانیم ؛شاید چند روزى در همانجا بوده و زیر برف و سوز و سرما مانده است. بالاخره مسافرى پیدا مى شود و او را با خودش به پناهگاه قزوین مى آورد.

بى مبالاتى و بى احتیاطى راننده اى که به تن خسته و نحیف “شجاع” کوبیده بود باعث شد که استخوان یکى از پاهاى او خرد شده و دیگر نشود برایش کارى کرد. در نهایت دامپزشک مجبور به قطع پاى او شد، اما رنج “شجاع”ما پایانى نداشت. به خاطر ضعف جسمانى شدید و قطع پا، او مبتلا به بیمارى ویروسى و کُشنده دیستمپر شد و عوارض آن به صورت تیک هاى عصبى باقى ماند.

“شجاع” بیشتر از شش ماه در پناهگاه زندگى کرد، در امنیت و آرامش. همه او را به خاطر رنج و عذاب فراوانى که کشیده بود جور دیگرى دوست داشتند و مى خواستند که او براى خودش خانه و خانواده اى داشته باشد که دوستش داشته باشند.

در نهایت “شجاع”با پیگیری هاى اعضای پناهگاه قزوین و کمک و یارى پناهگاه وفا هشتگرد و تلاش هاى خانم فرح راوان و خانم فرح آذرى و با همکارى دیگر افراد دلسوزى که خواستار زندگى بهترى براى او بودند بار سفر بست و به آن سوى آبها پرواز کرد و بعد از سفرى طولانى به مقصد رسید.

آرزویمان براى “شجاع” فراموش کردن روزهاى تلخى ست که پشت سر گذاشت و زندگى بهترى که سزاوار اوست. قدردان کسانى هستیم که در رساندن “شجاع”به مقصد خوشبختى سهیم بوده و تلاش کردند.

خوب تا این جا را “وفا”ی قزوین نوشته بود ولی لازم است که دوستداران وفا در تورنتو هم چند کلمه ای در مورد شجاع بنویسند چرا که هم مسافری که شجاع را آورد از دوستان تورنتویی ست و هم شجاع اول به تورنتو آمد و با کمک یاران وفا در تورنتو به آمریکا رفت.

بهنوش مسافر عزیزی بود که شجاع را با خودش آورد از تجربه اش می نویسد: ساعت چهار و نیم صبح با بچه های گروه وفا(قزوین) در فرودگاه قرار داشتم که شجاع را تحویل بگیرم. وقتی رسیدم دیدم بچه ها قبل از من آمده اند و وقتی دیدمشان که با این عشق نصفه شب به فرودگاه آمده اند، به من یک انرژی خاصی دادند. همه خودشان را معرفی کردند و با هم آشنا شدیم ولی از بس هیجان داشتم اسم هیچ کدام جز خانم آذری به یادم نماند و تنها خاطره ای که ازشان دارم این بود که همگی پرانرژی و مهربان بودند.   آنها کارهای شجاع را انجام دادند و با محبت خاصی شجاع را روانه ی زندگی جدیدش در خارج ایران کردند.

در یک ساعتی که در فرودگاه در کنار شجاع بودم، مهرش عجیب به دلم افتاد. نگاهش مهربان و مظلوم بود به طوری که در طول پرواز همش یاد آن چشم های معصوم بودم و اینکه الان تنهایی در قسمت بار چه حال و احساسی داره و اینکه چقدر این راه میتونه براش سخت و ترسناک باشه.

در فرودگاه تورنتو ایستاده بودم که چمدان ها را تحویل بگیرم که یکی از پرسنل فرودگاه آمد و گفت سگ شما خونریزی کرده. نمی دونم چی بگم. در آن لحظه فقط با صدای بلند گفتم اگر بلایی سر سگ من آمده باشه از این شرکت هوایی شکایت می کنم.

یکی از مسافران آمد و گفت آروم باش، ولی من دیگه نمیتونستم آروم باشم. همش چهره ی شجاع جلوی چشمم بود و بچه های ایران و به خودم می گفتم چطور جوابگو باشم.

خلاصه بعد از مدتی تنش و استرس، وقتی شجاع را آوردند و دیدمش خیالم راحت شد و معلوم شد که اشتباه کرده بودند.

در بخش گمرک هم افسر خیلی مهربانی تا شجاع را دید با مهربانی کارهای ما را انجام داد و وقتی بیرون آمدم در کنار همسرم، تیم استقبال وفا رو دیدم که عشق و مهربانی از چشمان همه معلوم بود.

خیلی خوشحال بودم که توانستم قدم کوچکی برای شجاع و این گروه مهربان بردارم.

امیدوارم در سفرهای بعدی هم بتوانم باز کمک کنم.

ممنون از بچه های مهربان وفا در هشتگرد و قزوین که با دست های خالی در آنجا به این حیوانات زیبا و مهربان کمک می کنند.

وفای قزوین نیازمند حمایت استqazvin-vafa

دوستان وفا در قزوین خیلی خوب کار می کنند ولی با دستان خالی هر چقدر هم کار بکنی باز یک جای کار می لنگد. هفته ی گذشته بخاری گازوئیلی شان آتش گرفت و تنها اتاقی که مخصوص استراحت داوطلبان بود در آتش سوخت و در کنارش مقدار زیادی از داروها و لوازم دیگر مربوط به پناهگاه هم از بین رفت.

هوا دارد سردتر می شود و پناهگاه قزوین نیازمند حمایت و کمک بیشتری است.

لطفا به صفحه ی آنها بروید و ببینید به چه چیزهایی نیاز دارند. آنها نوشته اند که پتو و بخاری و نفت و گازوئیل و بشکه می خواهند، اگر می توانید این اقلام را برای آنها تهیه کنید و اگر در راه دور هستید با کمک های مالی خود آنها را یاری دهید.

پناهگاه وفا قزوین از نظر مالی کاملاً مستقل از پناهگاه وفا هشتگرد می باشد.

برای کمک مالی لطفا به صفحه پناهگاه قزوین در فیس بوک نگاه کنید.

Vafa Animal Shelter Of QAZVIN

فعالیت های دوستداران وفا در تورنتوvafa--toronto

روز یکشنبه ۲۲ نوامبر از صبح تا عصر در سالنی در ریچموندهیل برنامه ی فروش کیف و کفش و زینت آلات به نفع وفا برگزار شد.

هوا سرد بود و کم کم برف می بارید اما با هر بار که در سالن باز می شد و کسی برای خرید می آمد، دلهامان گرم می شد.

قرار است که اولین جشن بزرگ دوستداران وفا در تورنتو به مناسبت نوروز برپا شود. در آینده در صفحه ی خبرهای محلی شهروند در مورد برنامه مان بیشتر خواهید خواند. خوشحال می شویم به ما بپیوندید تا هم با وفا آشنا شوید و هم بتوانیم در کنار هم یاریگر دوستان وفا در ایران باشیم.

* دوستان وفا، گروهی هستند در تورنتو متشکل از حامیان و داوطلبان “پناهگاه حیوانات وفا” که در ایران، در دو شعبه (هشتگرد کرج و قزوین)، نگهداری از سگ های بی سرپناه را برعهده دارد.

Facebook: Friends of Vafa Animal Shelter

www.vafashelter.com