health-care

شهروند- علی شریفیان: خانم کتی برناپ ۵۶ ساله است و بر اثر ناراحتی درد شدید گردن و پشت حدود ده سال پیش نتوانست به کارش ادامه دهد، دست از کار کشید و از آن زمان تا کنون در انتظار عمل جراحی است که باید روی دیسک گردنش انجام شود.

برنامه مشهور و پر بیننده شبکه سی بی سی Go Public که از مشکلات مردم گزارش تهیه و پخش می کند به سراغ این زن که در دهکده استروم واقع در جنوب شرقی ادمونتون در آلبرتا رفته و به این ماجرای تاسف آور پرداخته است.

خانم کتی برناپ که گردن بند ایمنی برگردن دارد، روز و شب منتظر رسیدن خبر عمل جراحی است. وی برای آرامش دردهای کشنده خود مسکن های قوی چون فنتالین می خورد و می گوید خدمات درمانی ده سال از زندگی مرا تلف کرده است. وقتی شما دچار چنین دردهایی هستید نمی توانید با مردم رفت و آمد کنید و کم کم تبدیل به یک «زاهد گوشه نشین» می شوید. خانم برناپ تمام مکاتبات خود را با پزشکان معالج و مراکز درمانی که قرار بوده او را درمان کنند، نگهداری کرده است و برنامه Go Public سی بی سی آنها را هم در سایت خود منتشر کرده است. این مکاتبات از سال ۲۰۰۵ شروع شده و تا به امروز ادامه داشته است.

مسئله انتظار برای انجام آزمایشات پزشکی و اعمال جراحی یکی از معضلات درمان و بهداشت کاناداست که سالهاست دولت های مختلف سعی کرده اند آن را حل کنند ولی همچنان به عنوان یک مشکل بزرگ حل ناشدنی باقی مانده است.