شهروند ـ علی شریفیان: هفته گذشته پل نسبتا کوچک اما مهم  نیپیگون از وسط ترک برداشت و از نظر مهندسی عملا دو نیمه شده است. پل نیپیگون که در انتاریو قرار دارد در جاده سراسری کاناداست   (Trans Canada Highway) و با این ترتیب ارتباط شرق و غرب کانادا با ترک برداشتن پل نی پی گون انتاریو قطع شده است.

ریچارد هاروی، شهردار نیپیگون می گوید خودروهای سبک و بعضی از کامیون ها می توانند به خاک آمریکا رفته و با گردش دوباره به بزرگراه سراسری کانادا برگشته و به راه خود ادامه بدهند، اما خودرو و کامیون های زیادی یا نمی توانند و یا علاقه ای به این کار ندارند. به علاوه مشکلات امنیت و بازرسی های مرزی هم کار را خیلی پیچیده تر می کند. این مقررات امنیتی بعد از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر نیویورک شروع شده استnipigon-river-bridge.

اتحادیه کامیون داران از این مشکل شکایت دارند و منتظر تعمیر این پل با سرعت هر چه بیشتر هستند. روزانه حدود ۱۳۰۰ کامیون از طریق بزرگراه سراسری کانادا و با عبور از روی این پل حدود یکصد میلیون دلار مواد غذایی و کالاهای دیگر حمل و نقل می کنند. این پل ۲۵۲ متری که در نزدیکی شهر نیپیگون در انتاریو قرار دارد در سال ۱۹۳۷ ساخته شده و تنها دو خط برای رفت و آمد دارد. قرار بود در سال ۲۰۱۳ با بودجه ۱۰۶ میلیون دلاری پل مدرنی با چهار خط ایجاد بشود، اما این کار انجام نشده است.