مراسم اعطای جوایز گرامی برگزار شد

بزرگترین چهره های دنیای موسیقی دوشنبه شب به وقت کالیفرنیا، در مراسم اعطای جوایز گرامی در شهر لس آنجلس شرکت کردند. به گزارش صدای امریکا، جوایز ۵۸ مین مراسم گرامی به طیف گسترده ای از هنرمندان اهدا شد و از مرزهای سن جنسیت و نژاد گذشت.

مراسم گرامی اما با اجرای آهنگ out of the woods یا بیرون از جنگل توسط تیلور سوئیفت آغاز شد که در همین مراسم، برنده جایزه گرامی بهترین آلبوم سال و بهترین آلبوم وکال پاپ شد.

به نوشته  وب سایت لس آنجلس تایمز، برنده امسال هنرمندانی که تندیسها را با خود به خانه هایشان بردند نبودند، بلکه صنعت موسیقی بود برای ترویج و تشویق گوناگونی .

استیوی واندر که از اسطوره‌های موسیقی پاپ محسوب می‌شود، از جمله چهره‌هایی بود که افتخار اعلام نام برنده بهترین ترانه‌ی سال نصیب او شده بود. واندر که بیش از نیم قرن است در عرصه موسیقی حضور دارد، در طول فعالیت هنری خود ۲۵ بار جایزه گرامی را از آن خود کرده استgrammy-S.

تیلور سوئیفت خواننده ۲۶ ساله سه جایزه گرامی از جمله جایزه بهترین آلبوم سال را گرفت. او تنها زن در تاریخ موسیقی است که دو بار برنده جایزه گرامی بهترین آلبوم سال شده است.

تیلور سوئیفت هنگام گرفتن این جایزه از چالش هایی که زنان هنرمند در صنعت موسیقی با آن روبرو هستند صحبت کرد و دختران جوان را تشویق کرد تا از وجود چنین موانعی در راه دنبال کردن رویاهایشان مایوس نشوند.

کندریک لامار با توجه به نامزدی در ۱۱ بخش گوناگون، پیشتاز نامزدهای این دوره از جوایز گرامی بود. لامار در نهایت پنج جایزه و بیشترین تعداد جوایز را از آن خود کرد از جمله بهترین آلبوم و ترانه رپ و بهترین موزیک ویدئو. لامار همچنین پیام تبریکی از کاخ سفید به خاطر حمایت و پشتیبانی از نوجوانان سیاهپوست دریافت کرد.

او در مراسم گرامی فقط برای دریافت جوایز خود پا به صحنه نگذاشت، بلکه با صدا و اجرای پرشور خود حاضران را به وجد آورد. لامار تا کنون سه آلبوم استودیویی منتشر کرده است.

از دیگر جوایز مهم بهترین ضبط سال بود که به ترانه Uptown Funk نتیجه ی همکاری برونو مارس و مارک رانسون رسید و اِد شیران برای ترانه Thinking Outloud جایزه بهترین ترانه سال را گرفت.

مگان ترینور جایزه گرامی بهترین هنرمند نوظهور را دریافت کرد. این خواننده ۲۲ ساله آمریکایی با ترانه‌ی All about that bass به شهرت رسید که توانسته بود در صدر رده‌بندی ترانه‌های پرفروش روز آمریکا، بریتانیا و آلمان قرار گیرد.

مارک رانسون و برونو مارس نیز از چهره‌های موفق گرامی ۲۰۱۶ بودند. ترانه ی آنها به نام Uptown Funk جایزه گرامی بهترین ضبط سال را دریافت کرد.

گروه Alabama Shakes سه جایزه گرفت: بهترین آلبوم آلترناتیو و همچنین بهترین ترانه راک و اجرای راک برای ترانه Don’t Wanna Fight .

گروه میوز جایزه بهترین آلبوم راک را دریافت کرد

جلد شهروند 1582 تاریخ 18 فوریه 2016

جلد شهروند ۱۵۸۲ تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۱۶

.

د ویکند دو جایزه بهترین آلبوم معاصر و بهترین اجرای آر اند بی را دریافت کرد. این هنرمند تورنتویی که نام اصلی اشAbel Makkonen Tesfaye است در میان چندین کانادایی هنرمندی قرار داشت که امسال نامزد جوایز گرامی شده بودند.

جاستین بیبر کانادایی نیز اولین گرامی خود را برای بهترین ترانه رقص گرفت. او دریافت این جایزه را از آرزوهایش می خواند.

تونی بنت هجدهمین گرامی اش را برای بهترین آلبوم پاپ سنتی گرفت.

در مراسم گرامی ۲۰۱۶ اعضای باقیمانده گروه اسطوره‌ای ایگلز به یاد همکار فقید خود گلن فری به روی صحنه رفتند. فری که خواننده و گیتاریست چیره‌دست این گروه بود، در اواسط ژانویه امسال در سن ۶۷ سالگی درگذشت. ایگلز در طول چند دهه فعالیت هنری خود چند جایزه گرامی به دست آورد و ترانه‌های به‌یادماندنی زیادی آفرید، از جمله ترانه معروف “هتل کالیفرنیا”.

ادل، خواننده موفق و محبوب بریتانیایی نیز برای اجرا به مراسم گرامی ۲۰۱۶ دعوت شده بود. او در طول فعالیت نسبتا کوتاه هنری خود بیش از یکصد میلیون آلبوم به فروش رسانده و تاکنون موفق‌ترین خواننده زن قرن بیست و یکم محسوب می‌شود.

لیدی گاگا که به تازگی با ارائه خالکوبی‌ای بر بدن خود با چهره‌ی دیوید بوئی، خواننده و چهره فقید موسیقی پاپ خبرساز شده بود، با لباس و آرایشی که به یادآورنده‌ی دیوید بوئی بود، در مراسم گرامی ۲۰۱۶ حاضر شد.

لیدی گاگا که از اجراکنندگان گرامی ۲۰۱۶ بود، ضمن ستایش دیوید بوئی از او به عنوان چهره‌ای یاد کرد که بر او تأثیر فراوانی داشته و به او کمک کرده تا به هویت خود دست یابد.

گفتنی ست که سال گذشته «سم اسمیت» خواننده انگلیسی با کسب چهار جایزه گرامی، برنده بزرگ این رویداد شد.

.