Farhad-Farsadi-n

هفته گذشته آقای مالون ادواردز مدیر فنی موسسه مالی بیمه ای کانادا (فیسکو) طی اعلام رسمی به همه خریداران بیمه هشدار داد که اخیرا تعداد کلاهبرداران بیمه ای بسیار زیاد شده و طی هفته گذشته شکایاتی از طرف مردم به اداره نظارت رسیده که در تحقیقاتی که به عمل آمده اسم یک به ظاهر شرکت بروکری یا کارگزاری بیمه به دست آمده است. اسم این شرکت خدمات بیمه ای کامرون است که به هیچ عنوان نه توسط شرکت بروکرهای انتاریو تایید می شود و نه توسط فیسکو که تنها شرکت دولتی و ناظر بر خدمات بیمه ای است حق ارایه خدمات بیمه ای داردfake-insurance.

این شرکت از خریداران بیمه حق بیمه ۲ ماه اول و آخر که عرف معمول شرکت های بیمه است را دریافت می کرد و برای به اصطلاح حق بیمه مناسب تر و ارزانتر رقمی بین ۲۵۰ الی ۵۰۰ دلار هم اضافه از خریداران بیمه می گرفت و در عوض به ایشان برگه موقت صورتی رنگ بیمه را که تقلبی بود، ارایه می داد. این برگه ها را از شرکت بیمه ای سرقت کرده و هر کدام از این برگه های بی ارزش را بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار به فروش می رساند. مهمتر از همه آن بود که خریداران به تصور خودشان دارای بیمه بودند ولی در حقیقت چنین نبود در چند مورد هم تصادفات باعث روشن شدن تقلبشان شد.

متقلبان خود را نماینده انحصاری و صاحب امتیاز دو شرکت معظم “اینتکت” و” آویوا” معرفی کرده و روی برگه های تقلبی اسامی ایشان را به همراه شماره های مشابه درج می کردند.

در تماس هایی که با مسئولان این شرکتها گرفته شد ایشان اعلام کردند که چنین شرکتی اصلا قراردادی با آنها ندارد و حتی بروکر یا نماینده بیمه هم نیست.

آقای ادواردز در ادامه عنوان کرد که اگر شما نیز دچار چنین مشکلی شدید حتما هر چه سریعتر با شماره تلفن و ایمیل زیر تماس بگیرید:

Malon Edwards
Phone: 416-590-7536
Email: malon.edwards@fsco.gov.on.ca

تازه واردان بیشترین درصد قربانیان تقلبات بیمه ای هستند چرا که به جهت عدم آشنایی با قوانین اجرایی به متقلبان اعتماد کرده و نمی دانند که هر ارزانی بی علت نیست.

اگر اقوام و آشنایانی دارید که کانادا را برای خانه دوم خود انتخاب کردند یا قرار است این کار را به زودی انجام دهند حتما این اطلاعات را در اختیار آنها هم بگذارید و بگویید که به اشخاصی که از ایشان طلب وجه نقد کرده یا بجز حق بیمه از خریداران بیمه طلب پول اضافه تر می کنند برحذر باشند و گول چرب زبانی، دفاتر شیک و عوامل دیگر را نخورند که نه تنها پولشان هدر می رود، بلکه اگر در این حالت که بیمه واقعی ندارند دچار حادثه رانندگی شوند یا پلیس آنها را برای نداشتن بیمه معتبر متوقف کند دچار ضرر و زیان بیشماری می شوند.

برای اینکه از اعتبار بروکر بیمه خود مطلع شوید می توانید به دو سایت زیر ـ” فیسکو” و “ریبو” ـ مراجعه کنید و اسامی افراد مورد نظر را در سایت های یاد شده جستجو نمایید.

http://www.ribo.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=44

http://www5.fsco.gov.on.ca/alias2a/agents.aspx

* فرهاد فرسادی بروکر خبره و رسمی کانادا با سابقه تدریس بیمه در دانشگاه ها است.

farsadi@insurefar.com