شهروند ـ مارکو موزو، جوان ۲۹ ساله ای که با رانندگی در حین مستی چهار عضو یک خانواده را کشته است، در نخستین اظهارنظر عمومی اش گفت، از غم و اندوهی که باعثش شدم، شکنجه شده ام.” صبح چهارشنبه ۲۴ فوریه، دادگاه نیومارکت دومین روز اعلام رای را پشت سر گذاشت. موزو در دادگاه در حالی که صدایش می لرزید گفت، می داند که کلماتش برای خانواده قربانیان تسلایی به همراه نخواهد داشت. او گفت، می دانم که هیچ کاری نمی تواند اتفاقی را که افتاده تغییر دهد. هیچ قدمی برای برگرداندن بچه هایتان وجود نداردcrash.

مارکو موزو، جوانی از یک خانواده ی ثروتمند ساکن وان در انتاریو، در ماه سپتامبر ۲۰۱۵، به میهمانی پیش از عروسی دوستش در میامی رفته و تا سه نیمه شب الکل نوشیده بود. او صبح با جت شخصی اش از میامی به تورنتو بازگشت. در فرودگاه با توجه به وضعیت هشیاری اش، به جای اینکه از تاکسی یا لیموزین برای رسیدن به خانه استفاده کند، اتوموبیل شخصی اش را سوار شد و در حال مستی به سوی خانه اش در شهر کینگ راند.

زمانی که با سرعت ۸۵ کیلومتر تابلوی ایست را ندیده گرفت، به یک اتوموبیل ون برخورد کرد. در این تصادف مهیب، سه کودک یک خانواده به نام های دانیل (۹ ساله)، هری (۵ ساله) و مایلی (۳ ساله) به همراه پدربزرگ ۶۵ ساله شان گری نویل، کشته شدند. مادر بزرگ بچه ها نیز به همراه مادرش در این تصادف مجروح شدند.

پس از دستگیری، موزو گفت که فکر نمی کرده مست باشد، اما پلیس میزان الکل خون او را سه برابر حد مجاز اعلام کرد.

جنیفر نویل ـ لیک، مادر سه کودک در اظهاراتی منقلب کننده در دادگاه گفت، من می خواهم صدای فرزندان بی صدایم باشم. این آخرین شانس من است که از آنها دفاع کنم. بگویم چه شد و چگونه زندگی مان زیر و رو شد. دیگر چه امیدی وجود دارد وقتی تمام دنیایت از بین رفته. هر ذره از زندگی ما تکه پاره شد به خاطر یک نفر دیگر. تو هویت مادر بودن مرا گرفتی. دیگر کسی را ندارم مرا مادر صدا کند. تو پدرم را از من گرفتی، پدری که بسیار دلتنگش هستم.

ادوارد لیک، پدر سه کودک، از روزهای سختی که دارند سپری می کنند گفت. اینکه بارها فکر خودکشی به سرش زده، قلب درد دارد و شب ها کابوس می بیند. او خطاب به مارکو موزو گفت، من دیگر پدر نیستم. به خاطر تو، ما برای بقیه ی عمرمان باید در وحشت به سر ببریم.

مارکو موزو در دادگاه خود را گناهکار اعلام کرد. او به اتهام رانندگی در حین مستی که منجر به چهار قتل و دو جراحت شده محاکمه شد.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه دادگاه آخرین جمع بندی را ارائه داد. دادستان تقاضای ده تا دوازده سال زندان برای او کرده شد. رای نهایی دادگاه ۲۹ مارچ اعلام خواهد شد.

مارکو موزو در رشته مهندسی ساختمان از کالج مدرک گرفته و در بیزنس ساختمان سازی بیلیون دلاری که توسط پدربزرگش بنیانگذاری شده، شش روز هفته کار می کرده است.

آزمایشات روانشناسی نشان داده که مارکو علائم خفیف افسردگی، اضطراب و اختلال پس از سانحه دارد. مادرش می گوید، او پس از تصادف مذهبی تر شده و مدام انجیل می خواند.

سابقه ی رانندگی او دوازده خلاف رانندگی را نشان می دهد. در ۲۰۰۸ او چهار نمره ی منفی برای سرعت گرفته است. او در منطقه ی ۱۰۰ کیلومتری، با سرعت ۱۳۷ کیلومتر می رانده. او همچنین در ۲۰۱۰ سه امتیاز منفی دیگر برای سرعت بیش از حد مجاز گرفته بوده. آخرین خلاف او در مارچ ۲۰۱۵ در دست داشتن وسیله ای در حین رانندگی بوده است.