در خبرها بود که گمرک آلمان در شهر بن از صادرات ۵/۲ کیلو داروی اعتراف‌گیری “تیوپنتال” به جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کرد. بخشکی شانس. گویا گمرک آلمان که آخر عمری توبه کرده و نمی خواهد نفرین بچه های صغیری که پدر و مادرانشان زیر شکنجه کشته می شوند پشت سرشان باشد، از صدور این محموله که تحت عنوان دارو راهی ایران بود، جلوگیری کرده است. مسئولان گمرک بُن که سابقا از بیخ و بن منکر فروش تسلیحات شیمیایی به صدام بودند، این بار در حالی که از کشته شدگان حملات شیمیایی صدام در حلبچه و سردشت حلالیت می طلبیدند، با چشمان اشک آلود گفتند آی بمیرم، این دارو می‌تواند در بازجویی و اعتراف‌گیری مورد استفاده قرار بگیرد.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، چندین تن از زندانیانی که در پروژه های خداپسندانه اعتراف گیری ولی فقیه و شرکا شخصا شرکت داشته اند، خطاب به دست اندرکاران گمرک آلمان گفتند: اخوی خدا خیرتان بدهد، ولی خودمانیم، کلی اسلحه و موشک و تانک و مواد شیمیایی به بدتر از جمهوری اسلامی می فروشید، این دوکیلو آمپول “تیوپنتال” هم روش. اگر تاریخ مصرف اش تمام شده پس خواهشا منت اش را سر ما نگذارید. و در ثانی، ما و قوه قضاییه و الباقی قوه های پیدا و ناپیدای نظام، اینقدر با هم نداریم که هر وقت آنان احتیاج داشته باشند، ایکی ثانیه اعتراف می کنیم. و احتیاج به سرم و این دنگ و فنگ ها نداریم. این سرم ها در جاهایی استفاده می شود که مسئولانش خدا و پیغمبر نمی شناسند، نه مملکتی که رهبرش منصوب خداست. از همه مهمتر، امسال سالِ اقتصاد مقاومتی است و قوه قضاییه ترجیح می دهد به کوری چشم دشمنان نظام از روش های سنتی و تولید داخلی مثل شیشه نوشابه جهت پروژه های اعتراف گیری استفاده کند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزند.

***

موشک ناموس نظام است

این روزها کودکانِ درون چنان گندی به عالم زده اند که روان نشناس ها هم دادشان درآمده و دربدر به دنبال راه حل می گردند، بلکه کره زمین و منظومه شمسی این آخر عمری روی خوش ببینند و عاقبت بخیر شوند. خورشید خانم هم که گویا به افسردگی شدید دچار شده به جاریش گفته، آبجی شما بگو دلمان به چی این منظومه شمسی خوش باشد؟ قدیما که عقلش شان به جایی نمی رسید، تا نیم ساعت پشت ماه قایم می شدیم فکر می کردند دنیا به آخر رسیده و تا مدتها خلاف نمی کردند. ما هم اگر چه ته دلمان خوش بود که از ما حساب می برند، اما دنیایشان را روشن می کردیم ولی حالا چی؟ تره هم برایمان خرد نمی کنند. یک جانوری اختراع کرده اند، از ما که جد اندر جد عالمتاب بوده ایم پر نورتره و شبها زیر نورش فوتبال و بیس بال بازی می کنند. سابق لب دریا دراز می کشیدند و ما هم حالی بهشان می دادیم و مثل بندری ها که مادر زاد برنزه اند، پوست شان را جلا می دادیم و کلی به در و همسایه پز می دادند. تا این که شنیدیم سولاریوم اختراع شده، اوایل حالمان گرفته شد. بعدش بی خیال شدیم. به قول آبجی خوشگل مان، ماه تابان، با سولاریوم می توان برنزه شد ولی نمی توان ویتامین کا دشت کرد!

اما این یکی را کجای دلم بذارم؟ باز نورافکن و سولاریوم یک خاصیتی دارد، مانده ایم این موشک مادرمرده جز کشت و کشتار چه خواص دیگری دارد که هر چه رهبر مشنگ توی کره فلک زده هست از نان مردم فقیر و گرسنه خودشان زده اند و رفته اند توی کار موشک چرانی. حیرانم از آن بچه قرتی که مردمش برگ درخت می خورند و هی تند و تند به بقیه جاها نامه می نویسد که غله بفرستید والا مردم کشورم می میرند، یا آن بابایی که تا ینگه دنیا پایش را از روی دلارش برمی دارد، هزاران کیلومتر آنسوتر دلار در مملکتش به پرواز در می آید و هر دونی می پاشد نمی تواند این زبان بسته را بنشاند روی پشت بامش، یک همچین آدم هایی هوس موشک کرده و داد و هوار راه انداخته اند که موشک ناموس ماست و مخالف موشک خائن است.

نوشته اند خورشیدخانم بعد از این حرفهای بودار که گویا به مذاق برخی ها خوش نیامده به جنتی پیغام داده: داداش ما دیگه به آخر خط رسیدیم تو هم خواستی بری فتیله مارا بکش پایین و برو. منبعد هم هرکی رو خواستی رد صلاحیت بکن. از ما گذشت.

Google-April-Fools-Day***

دروغ ۱۳ گوگل

بیچاره گوگل، مثلا هوس کرده بود یکبار هم مشتریانش را گول بزند. بنده خدا گز نکرده پاره کرد و آبروی چندین ساله خودش را بر باد داد. و از آنجایی که می گویند دروغگوی ناشی زرد و سرخ می شود و لکنت پلک می گیرد، بلافاصله دستش رو شد و با زبان خوش و بدون اینکه لباس زندان تنش بکنند، اعتراف کرد که یکی از قابلیت‌هایی که ظاهرا به خدمات جی میل افزوده شده بود غیر واقعی و در حقیقت دروغ سیزده یا همان آوریل خودمان بوده است. خدایش بیامرزد. طفلک نمی دانست آنهایی که حرفه ای دروغ می گویند و دروغ هایشان زینت بخش رسانه ها می شود و برایشان هورا می کشند، سالها دود چراغ خورده اند و یک عمر با خمس و زکات روزگار گذرانده اند و پای منبر مسئله آموخته اند و با تمرین و تلاش مداوم توانسته اند دروغ های شیک و مجلسی بگویند و الا هر دروغگویی یکشبه می شد مقام شامخ ولایت. از قدیم هم گفته اند کار هر گاو نیست خرمن کوفتن…

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.

tanzasad@gmail.com