بخش اول

 

با کسر بودجه پیش بینی شده ۴/۲۹ میلیارد دلار، اولین بودجه دولت جدید توسط آقای مورنو وزیر دارایی فدرال ارایه شد و قطعا با اهداف دولت قبلی متفاوت است، اما این تفاوت ها به اینجا خلاصه نمی شود. از آنجا که ضمن آگاهی از آن در طرح و برنامه ریزی هر یک از ما موثر است، لذا طی ۲ هفته به شرح مواردی می پردازیم.

در این بودجه وزیر دارایی فدرال پرداخت های دولتی را جهت تهییج اقتصاد کانادا افزایش داده و منافعی را برای خانواده ها درنظر گرفته است. کسری این بودجه رقم بزرگی است که انتظار می رود به آرامی در طی چند سال آینده کاهش پیدا کندchart.

بنابراین، این بودجه ای است که شامل سرمایه گذاری های بزرگ می شود، اما همچنین شامل مولفه های مالیاتی مهمی است که بر مسائل مالی شخصی ما در سال های آینده تاثیر دارد.

این بودجه تغییرات جامعی در جهت برنامه های منافع خانواده ها می سازد و برنامه منافع مراقبت از فرزند Universal Child Care Benefit (UCCB) و همه مولفه هایش را تحت یک برنامه جدید به نام برنامه منافع کودک کانادا Canada Child Benefit (CCB) قرار می دهد. این برنامه منافع غیرمشمول مالیات بر اساس درآمد خانواده خواهد بود. برای مثال، اگر شما دارای دو فرزند هستید و زیر ۶ سال هستند و درآمد خانواده شما ۳۰۰۰۰$ است CCB هر ساله مبلغ۱۲۸۰۰ دلار به شما خواهد داد، اما در صورتی که درآمد خانواده شما ۱۰۰۰۰۰$ باشد، ۶۰۸۰دلار خواهد پرداخت. می توانید منافع تان را محاسبه کنید.

http://www.budget.gc.ca/2016/tool-outil/ccb-ace-en.html

مانند UCCB، income-splitting برای خانواده ای با فرزند، UCCB را حذف کرده و آن را جایگزین CCB می کند.گرچه نباید این را با income-splitting بازنشستگی، برای زوجین بازنشسته که باقی می ماند، اشتباه گرفت.

موارد دیگری که در بودجه ۲۰۱۷ فراموش نشده Children’s Fitness Tax Credit و Children’s Arts Tax Credit هستند که به ترتیب، سپرده گذاری های مالیات tax savings 150$ و ۷۵$ را نشان داده اند.

اگر دارای کودک معلول هستید نگران نباشید: Child Disability Benefit که مبلغ ۲۷۳۰ دلار برای هر کودک واجد شرایط بپردازد، باقی می ماند.

اگر در مدرسه هستید یا اگر دارای فرزندانی هستید که به مدرسه می روند توجه داشته باشید که این بودجه یک افزایش۵۰% در کمک هزینه دانشجویی کانادا را پیشنهاد می دهد. بنابراین، کمک هزینه ۲۰۰۰$ به ۳۰۰۰$ افزایش خواهد یافت. به عبارت دیگر ، education tax credit باقی می ماند.

برخی تغییرات برجسته نیز در مورد بیمه استخدامی اتفاق می افتد با یک کاهش در دوره انتظار (از دو هفته به یک هفته) و پنج هفته اضافی منافع برای کارگران در مناطقی که تحت بیشترین تاثیرات افزایش بیکاری هستند.

جزئیات درباره این اقدامات و بیشتر در وب سایت و نسخه های PDF در federal government’s budget web page در دسترس می باشد.

ترجمه و اقتباس ازfederal government’s budget web page

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.