در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۰۸ خانواده رفیع نژاد پسر ۱۷ ساله خود، جلال را، که به سبب ابتلا به سرطان خون در بیمارستان  Sick Kids بستری بود، از دست دادند.


شماره ۱۲۰۸ ـ پنجشنبه ۱۸ دسامبر  ۲۰۰۸


 از راست جوزف لرنر و دکتر رضا مریدی

در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۰۸ خانواده رفیع نژاد پسر ۱۷ ساله خود، جلال را، که به سبب ابتلا به سرطان خون در بیمارستان  Sick Kids بستری بود، از دست دادند.

پدر، مادر، خواهر و دوستان جلال مراسم یادبودی برای او در روز ۱۴ دسامبر در ریچموندهیل برگزار کردند.

در این مراسم حدود ۳۰۰ نفر از دوستان، همکلاسی ها، هنرمندان و نمایندگان شرکتهای مختلف و پرسنل بیمارستان شرکت داشتند.

هدف این گردهمایی آشنا کردن شرکت کنندگان با فعالیتهای بیمارستان Sick Kids  و جمع آوری کمک مالی برای تحقیق در زمینه سرطان خون در این بیمارستان بود. چندین گروه از هنرمندان با برنامه های هنری خود، روح او را شاد کرده و صورت خندان جلال را به خاطر سپردند.

جوزف امینیان لرنر Joseph Aminian Lerner  آهنگساز جوان و رهبر ارکستر از جامعه ایرانی ـ کانادایی با همکاری نوازندگان گروه پراتر آنسمبل  (Prater Ensemble) در این گردهمایی قطعاتی ملهم از طبیعت، و مسئله مرگ و زندگی و امید برای زیستن، از ساخته های خود را اجرا کرد.

 

دکتر رضا مریدی، نماینده پارلمان انتاریو نیز در این برنامه حضور یافته بود که در پایان سخنان خود در این جلسه از بازگشت جوزف به تورنتو استقبال کرد و یادآور شد که او از جوانان با استعداد و استثنایی جامعه ایرانیان ـ کانادا است.

ساخته های جوزف در موسیقی کلاسیک به دلیل تجربه و ذکاوت او سرشار از روحیه ای بود که شنونده را از هر قوم و ملیتی، مسحور خود می کرد و انگار به زبان حال همه سخن می گفت.

به گفته ی گلن مرلی  (Glenn Morley) مدیرعامل بنیاد Glenn Gold، جوزف شاید تنها آهنگساز و رهبر موسیقی کلاسیک باشد که هنگام آفریدن قطعات خود از موتیف های موسیقی های ملتهای مختلف سود جسته و موسیقی روح بخشی را ارائه داده که هر شنونده ای احساس می کند که از دل او برخاسته است و مال اوست.

با امید به  این که با کمک مادی و معنوی کسانی که در این جلسه و جلسات مشابه شرکت می کنند، روزی بیماری سرطان، علاج قطعی پیدا کند و مبتلایان به آن بهبود یابند.

گوشه ای از این برنامه را همراه با مصاحبه جوزف لرنر روز سه شنبه ۲۳ دسامبر ساعت ۷ شب به وقت تورنتو از تلویزیون شبکه جهانی تصویر ایران می توانید مشاهده کنید.