بخش دوم

 

در ادامه مقاله هفته قبل ضمن آگاهی از بودجه و اولویت ها در دولت جدید و اثر آن در  طرح و برنامه ریزی هر یک از ما اینک موارد بیشتری را مطرح می کنیم.

آیا شما نزدیک سن بازنشستگی  هستید؟

 سن واجد شرایط برای  Old Age Security که کم کم داشت به ۶۷ سال می رسید، حالا در همان ۶۵ سال باقی خواهد ماند. توجه داشته باشید که این منافع اخیرا در حدود ۵۷۰  دلار ماهانه پرداخت می شود.

 یک مورد دیگر:

کمک هزینه درامد تضمین شده   Guaranteed Income Supplement برای بزرگسالانی که تنها زندگی می کنندseniors living alone    به ۹۴۷ دلار در سال برای افرادی که درآمد خیلی پایین دارند، افزایش خواهد یافت.

در ضمن اگر دارای کسب و کار کوچک هستید:

 احتمالا باید بدانید که بودجه ۲۰۱۶ -۲۰۱۵  برای یک کاهش تدریجی نرخ مالیات بر درآمد برای اولین ۵۰۰۰۰۰   دلار سود از ۱۱درصد تا ۹ درصد  مقرر شده است.

اگر در labour – sponsored funds  سرمایه گذاری می کنید، توجه داشته باشید که در بودجه جدید، تا ۱۵ درصد  موجب tax credit   و برگشت مالیاتی شما می شود.

در صورتی که شما دارای سهام corporate – class mutual funds (یا  mutual fund corporations) هستید، آگاه باشید که طرحی در بودجه برای اصلاح قانون مالیات بر درآمد جهت شرکای تجاری که سرمایه گذاری های مختلف را پیگیری می کنند برای اهداف مالیاتی در نظر گرفته شده است. بنابراین، این اقدام از تاخیر در ارقام بزرگ مالیاتی توسط سرمایه گذاران شرکت های بزرگ تجاری که دارای سرمایه گذاری های قابل تبدیل هستند، جلوگیری می کند. این اقدام جهت انتقال هایی  که پس از سپتامبر ۲۰۱۶ انجام می گیرد، اعمال می شود. در ضمن، شک نکنید که شما می بایست درباره این انتقال با نماینده سرمایه گذاریmutual Fund و همچنین با مشاور مالیاتی تان صحبت کنید.

آیا شما کار تجاری می کنید و دارای بیمه عمری که ذینفع شما و شرکت تان می باشد، هستید؟

بودجه برخی اقدامات جدید را تنظیم می کند که می تواند بر شما تاثیر بگذارد و پیشنهاد می شود با مشاور مالی و مشاور مالیاتی تان مشاوره کنید.

آیا شما در بخشی کار می کنید که با کارهای عمومی زیر بنایی مانند مهندسی، کارهای عمومی و نوسازی سروکار دارد؟

دولت فدرال در این زمینه برنامه سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد دلاری در طی ۱۰ سال آینده را دارد. این برنامه طرفدار زیرساخت های حافظ محیط زیست، زیرساخت های  اجتماعی و حمل و نقل عمومی است.

در این بودجه همچنین برای جوامع بومی مبلغ ۴/۸ میلیارد دلار در طی ۵ سال جهت بهبود شرایط اقتصادی ـ اجتماعی بویژه برای سلامت و زیرساخت های تحصیلی اختصاص داده شده است.

در انتها، به خاطر داشته باشید که تعدادی از اقدامات مربوط به بودجه در جهت بودجه بندی از قبل در ۷ دسامبر ۲۰۱۵ فراهم شده است. برای مثال،

تغییرات در نرخ مالیات بر درآمد شخصی و بازگشت         TFSA annual contribution limit به ۵۵۰۰ دلار در ۱ ژانویه ۲۰۱۶ اعمال شده است.

جزئیات درباره این اقدامات و بیشتر در وب سایت و نسخه های PDF در federal government’s budget web page در دسترس است.

ترجمه و اقتباس ازfederal government’s budget web page

شرکت بیمه رحیمیان Insufin  از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که  تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.