سایت کلمه: دادگاه حسین درخشان، وبلاگ نویس، سرانجام پس از ۲۱ ماه بازداشت که بخش عمده آن در سلول انفرادی و در بی خبری کامل از وضعیتش بوده، روز چهارشنبه دو تیر برگزار شد.

جهان نیوز گزارش داده که آقای درخشان چهارشنبه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی حاضر شده و نماینده دادستان در حضور قاضی، خانواده متهم، و”مهدوی”  وکیل مدافع وی، کیفرخواست را خوانده است.

حسین درخشان در برخی روزنامه های دوران اصلاحات در مورد اینترنت و دنیای کامپیوتر می نوشت. پس از خروج از ایران (حدود ۱۰ سال پیش) وبلاگی به نام “سردبیر: خودم” راه انداخت که از اولین وبلاگ های فارسی زبان در اینترنت بود.  او به تدریج از طرح مسائل فنی به طرح دیدگاه های شخصی اش در مورد اجتماع و سیاست و دین کشیده شد و انتقادهای فراوانی به جمهوری اسلامی کرد.

از معدود خبرهایی که در همان ماه های اولیه پس از بازداشت در مورد او منتشر شد، اشاره کوتاهی به اتهامات او بود که”توهین به مقدسات” ذکر شده بود.

حسین درخشان پس از چند سال دیدگاه هایش را تغییر داد و به یکی از سرسخت ترین مدافعان محمود احمدی نژاد در دنیای مجازی بدل شد. سفر او به اسرائیل، مکاتبه اش با روزنامه کیهان و حمله های شدیدش به فعالان حوزه های مختلف که برخی از آنها را وابسته به خارج از ایران می خواند، از جنجالی ترین اقدام های او بود.

وی سرانجام اعلام کرد به ایران برمی گردد و آماده است زندان هم برود. اندکی پس از ورود به ایران و در حالی که وبلاگ تازه ای برای گزارش زندگی تازه اش در ایران راه انداخته بود دستگیر شد.

در طول ۲۱ ماه بازداشت، اخبار بسیار محدودی از او منتشر شده. فعالان حقوق بشر بارها در مورد وضعیت او ابراز نگرانی کرده اند و در ماه های اخیر خانواده او که مدت ها سکوت اختیار کرده بودند، با انتشار نامه هایی خواستار روشن شدن وضعیت پسرشان شدند.