شهروند ـ علی شریفیان: بنا به دعوت مدیران جشنواره مشهور سینمایی کن، دونالد ساترلند، هنرپیشه مشهور کانادا، آمریکای شمالی و جهان به هئیت داوران این دوره جشنواره پیوست

Donald-Sutherlandساترلند در سنت جان نیوبرانزویک به دنیا آمده و در نوا اسکوشیا بزرگ شده است. او پس از تحصیل در آکادمی موسیقی و هنر لندن به صورت حرفه ای به بازیگری روی آورد و در فیلم ها و سریال های تلویزیونی زیاد و موفقی بازی کرده است. بازی نقش کازنوا در فیلمی به همین نام به کارگردانی فدریکو فلینی از کارهای به یاد ماندنی ساترلند است.

در جشنواره امسال علاوه بر این هنرپیشه کانادایی آخرین فیلم ذخاویر دولان نیز در قسمت مسابقه شرکت دارد و کاندیدای دریافت نخل طلایی جشنواره است. علاوه بر «این فقط آخر دنیاست»، فیلم « دو عاشق» ساخته کارگردان کبکی کیم نویان هم در این جشنواره که از ۱۱ تا ۲۲ ماه مه برگزار می شود، نمایش داده می شودcannes-film-festival-jury.

گفتنی ست کتایون شهابی، تهیه کننده فیلم از ایران نیز امسال جزو هیئت داوران جشنواره کن انتخاب شده است.

کتایون شهابی، مدیرعامل موسسه رسانه بین المللی شهرزاد و عضو سابق هیئت مدیره انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران است.

خانم شهابی پخش کننده جهانی فیلم “ناهید” ساخته آیدا پناهنده بود که سال گذشته از بخش نوعی نگاه جشنواره کن جایزه گرفت.

او علاوه بر تهیه چند فیلم مستند و داستانی، در چند جشنواره بین المللی فیلم به عنوان داور حضور داشته و در پخش جهانی محصولات سینمای ایران فعالیت می کند.

کتایون شهابی در سال ۱۳۹۰ همراه با پنج مستندساز دیگر به اتهام همکاری با رسانه‌های خارج از ایران بازداشت و پس از نزدیک به دوماه با سپردن وثیقه آزاد شد.