ماشینی شدن زندگی بشر، استرس، کم‌خوابی، سیگار، احساسات غیرمنطقی جوانان، رقابت‌های ناسالم، تغذیه نامناسب و اضافه وزن از علل مهم بروز سکته‌های قلبی بویژه در جوانان است و در سال‌های گذشته به ندرت دیده می‌شد که جوانی دچار عارضه سکته قلبی شود.

متاسفانه فعالیت‌های بدنی جوانان امروز نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است؛ به طوری که برای خرید یک کیلوگرم سیب‌زمینی از سر کوچه هم از ماشین استفاده می‌کنند.

در سکته‌های قلبی استعداد فامیلی بسیار حایز اهمیت است و افرادی که در بستگان نزدیک‌شان سابقه بیماری‌های قلبی دیده می‌شود حتمن باید از سنین پایین‌تر به فکر سلامتی قلب خود باشند و حتا اگر احساس سلامتی کامل هم دارند، چکاپ‌های سالانه را فراموش نکنند و فشارخون و چربی خون خود را نیز کنترل کنند.

در گذشته بیشتر مشکلات رماتیسم و دریچه‌ای بود که بیمار را گرفتار می‌کرد و سکته قلبی بویژه در جوانان به ندرت دیده می‌شد، اما متاسفانه امروزه تعداد سکته‌های قلبی میان جوانان زیاد شده است.

بر اساس یک مطالعه جدید، انتخاب سبک زندگی درست می تواند ریسک صدمه قلبی تان را به مقدار قابل توجه ای کاهش دهد.

محققان رژیم غذایی، عادات و تمرینات ورزشی، استفاده از الکل، وضعیت مصرف دخانیات، وزن و قد، دور کمر و سلامتی قلبی در حدود ۴۵۰۰ مرد و زن را در حدود دو دهه مورد بررسی قرار دادند. در طی دوره بررسی، در حدود ۱۴۰۰ مورد صدمه قلبی مستند شد. یافته ها  نشان داد که بزرگسالانی که با قدم های سریعتر راه می رفتند ریسک کمتری داشتند. لذت بردن از فعالیت های تفریحی که ۸۴۵ کالری یا بیشتر را در یک هفته می سوزاند، عدم استعمال دخانیات، مصرف متعادل الکل و پرهیز از چاقی مفرط مرتبط با آمار کاهش صدمات قلبی هستند. این بسیار خوب است که بدانیم تغییرات اندک می تواند به کاهش ریسک صدمه قلبی کمک کند و تاکید می کند که هنوز داشتن رژیم سلامت برای اجتناب از بیماری های عروق قلبی و دیابت نوع ۲ بحث برانگیز استbiking.

فعالیت های ورزشی منظم یکی از مهم ترین چیزهایی است که می توانید برای سلامت تان انجام دهید و می تواند به:

*کنترل وزن تان،

*داشتن ریسک کمتر بیماری قلبی،

*داشتن ریسک کمتر دیابت نوع ۲ و سندروم متابولیک،

*داشتن ریسک کمتر برخی سرطان ها،

*افزایش شانس زندگی طولانی تر،

کمک کند.

داشتن یک برنامه منظم ورزشی در زندگی روزانه ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد، اما حتا ۱۰ دقیقه نیز خوب است. نکته مهم یافتن ورزش درست برای خودتان است که می تواند مفرح باشد و باید بر اساس توانایی بدن تان باشد.

بیمه می تواند امنیت خاطر شما را در مواقع خطیر زندگی تضمین کند. همانگونه که به شما توصیه می کنیم از آزمایشات سالانه خود غافل نشوید بهتر است که از گرفتن بیمه در زمان مناسب نیز غفلت نکنیم.

بیمه را مانند همیشه نیازی برای همه افراد دانسته و بخصوص آن را به کسی که قرار است به تنهایی عهده دار بخش مالی خود و یا احتمالا فرزندش باشد توصیه می کنیم. آیا به راستی پشتوانه ای محکمتر از بیمه برای حفاظت از خود، سرمایه تان و آنها که دوستشان دارید سراغ دارید؟ چرا که فردا برای خودش ماجرای دیگری دارد.

ترجمه و اقتباس از Health News

شرکت بیمه رحیمیان Insufin  از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که  تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin