اسپانیا حریف پرتغال و شیلی به برزیل

دور مقدماتی جام جهانی فوتبال با برگزاری دو دیدار همزمان به پایان رسید. در گروه H رقابت ها، اسپانیا با تفاضل گل بهتر در صدر ایستاد و شیلی هم به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد.

به این ترتیب، هر پنج نماینده آمریکای جنوبی در جام جهانی ۲۰۱۰ راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. در دور حذفی بازی ها اسپانیا با پرتغال روبرو می شود و شیلی هم به مصاف برزیل خواهد رفت.

بازی تیم های اسپانیا و شیلی در ورزشگاه لوفتوس ورسفلد پرتوریا و به قضاوت مارکو رودریگز از مکزیک برگزار شد. قهرمان جام ملت های اروپا در این بازی ۲-۱ به برتری رسید.

سوئیس و هندوراس حذف شدند

تیم اوتمار هیتسفلد که در دور اول بازی ها با غلبه  بر اسپانیا شگفتی ساز شده بود، با تساوی مقابل هندوراس از صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ باز ماند.

هندوراس نماینده کونکاکاف هم با این تساوی بدون گل یک امتیاز گرفت تا تیم های کامرون و کره شمالی، تنها تیم های بدون امتیاز جام نوزدهم باشند.

حذف سوئیس و هندوراس به منزله پایان هنرنمایی دروازه بان های موفق هر دو تیم در جام جهانی است.

هوگو بنالیوو از سوئیس در ۲۷۰ دقیقه فقط یک گل  و نوئل وایادارس هم ۳ گل خورد .

با پایان رقابت های گروه آخر، رقابت های مقدماتی جام جهانی به پایان رسید و از شنبه مرحله حذفی با رقابت تیم های اروگوئه – کره جنوبی و آمریکا با غنا آغاز می شود.

 برزیل و پرتغال صعودکننده های گروه G

بازیهای پایانی گروه G با تساوی بدون گل برزیل و پرتغال و شکست سه بر صفر کره شمالی برابر ساحل عاج پایان یافت و دو تیم برزیل و پرتغال به ترتیب به عنوان تیم های اول و دوم این گروه به مرحله حذفی جام نوزدهم گام گذاشتند.