شهروند: در مسابقه جهانی جشنواره نیویورک برای انتخاب بهترین های تلویزیونی، طی مراسمی که سه شنبه نوزده آوریل ۲۰۱۶ در لاس وگاس آمریکا برگزار شد، می ین مدیر سی سی تی وی آمریکا و مانا کشفی تهیه کننده این تلویزیون مدال طلای مسابقه جهانی فیلم های تلویزیونی را در رشته علائق انسانی به دست آوردند.

مانا کشفی اول از چپ

مانا کشفی اول از چپ

این جایزه برای فیلم هجده دقیقه ای مستندی با نام «جین بریکر: جایی که نمی توان تنها یک واژه ی چند حرفی بیش نیست»،  که بخشی از برنامه “قاب کامل” – که یک مجله هفتگی چهار بخشی ست- ، به نامبردگان اهدا شد.

جین بریکر که بدون پا به دنیا آمده است ، یک زندگی استثنایی دارد و دستاوردهای او در زندگی شگفت انگیز است، برخی بر این باورند که او به اندازه دو تن توانسته توفیق کسب کند.

مانا کشفی که به نسل دوم مهاجران ایرانی تعلق دارد و در دامان یک خانواده فرهنگی رشد کرده، دارای مدرک لیسانس در رشته روزنامه نگاری و در رشته امور بین المللی، با تمرکز بر پخش بین المللی است. او از دانشگاه جورج واشنگتن در واشنگتن دی سی با درجه ممتازی فارغ التحصیل شده است.

مانا کشفی که حرفه ی خود را به داستان سرایی بصری اختصاص داده است، بیش از یک دهه تجربه رسانه ای دارد و در سمت های مختلف از جمله خبرنگار، مجری، تولید کننده، تولید کننده بخش، تهیه کننده ارشد برنامه و تهیه کننده اجرایی در سازمان های عمده ی رادیو و mana-kashfi-1تلویزیون بین المللی فعال بوده است.

او برای پوشش اخبار و سیاست بین الملل با شبکه های اصلی مانند صدای امریکا، Fios (تلویزیون)، رویترز، AOL اخبار، WYD و دوربین مدار بسته همکاری کرده است.

او در چهار سال گذشته در تلویزیون پر بیننده و سراسری سی سی تی وی تهیه کننده اجرایی برنامه ی “قاب کامل” که یک مجله هفتگی ست، بوده است. برنامه قاب کامل که در اپریل ۲۰۱۴ کلید خورده است در چهار پرده ارائه می شود، و روی مسائل بشردوستانه، عدالت اجتماعی، اختراعات، اکتشافات و رویدادهایی که در جامعه موثرند متمرکز است. این برنامه هم اکنون فصل سوم خود را پشت سر می گذارد و در دوربین مدار بسته امریکا هر شنبه ساعت ۷  نمایش داده می شود.

از کسانی که تاکنون  در قاب کامل حضور یافته اند، می توان از بیل و ملیندا گیتس، فارست ویتاکر، یو یو ما، تیم رابینز، جیمز کامرون، جینا دیویس، دیپک چوپرا، سوزان ساراندون، پائو گاسول، یائو مینگ، هاوارد بافت و بلیک مایکوسکی از کفش تامز نام برد.

گفتنی ست که دوربین مدار بسته امریکا در مسابقات امسال جشنواره نیویورک که از ۵۰ کشور در آن شرکت کرده بودند، شش مدال و هفت گواهی فینالیست به دست آورد.

موفقیت های نسل دوم پناهندگان و مهاجران یکی از مهمترین و شیرین ترین دست آوردهای نسل اول پناهنده/ مهاجر است. پناهنده/مهاجری که مجبور بود با بسیاری از سختی ها و مشکلات اولیه مهاجرت دست و پنجه نرم کند و در عین حال مواظب و مراقب فرزندان خود باشد، و چه زیبا این آیندگان و نسل دومی های ایرانی تبار در سراسر دنیا و در رشته ها و عرصه های گوناگون می درخشند. مبارکمان باشد!

شهروند این موفقیت بزرگ را به مانا کشفی، مادر و پدرش صمصام کشفی شاعر، نویسنده، و پژوهشگر ادبی ساکن امریکا و از همکاران قدیمی شهروند تبریک می گوید.

زیرنویس عکس

Full Frame Executive Producer Monna Kashfi, Managing Editor Mei Yan, and Chief Photographer Andrew Smith with the awards from the New York Festivals Awards for best in TV.