شهروند علی شریفیان: دفتر نخست وزیر انتاریو  خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو سفر یک هفته ای خود را برای بازاریابی تولیدات انتاریو  به اسرائیل و کرانه غربی شروع کرد. در این سفر مقامات دولتی از جمله دکتر رضا مریدی، وزیر پژوهش و نوآوری ها و آموزش عالی و اریک هاسکینز، وزیر بهداری و ۱۳۰ نفر از مدیران ارشد شرکت ها و موسسات تجارتی و همینطور شماری از استادان و پژوهشگران پیشگام در زمینه اختراعات و ابداعات دانشگاه تورنتو خانم کاتلین وین را همراهی می کنند.

wynne-netanyahu

خانم وین اوائل ماه به همسفران خود گفته انتاریو و اسرائیل علائق مشترک زیادی در زمینه دست آوردهای نو دارند. در سفر سال گذشته به اسرائیل سبب بستن قراردادهای تجاری متعددی شد. کل حجم این قراردادها به ۹۰۰ میلیون دلار رسید. نخست وزیر انتاریو تاکنون دو سفر هم به چین داشته که نتیجه اش انعقاد قراردادهایی به ارزش سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و یک سفر هم به هند داشته که در آن سفر برای ۲۴۰ میلیون دلار دادوستد تجاری بین انتاریو و هند قرارداد بسته شد.

در این سفر قرار است نخست وزیر اسرائیل با نخست وزیر انتاریو و چند مقام ارشد سیاسی انتاریو ملاقات و مذاکراتی داشته باشد.

در این سفر یک هفته ای خانم وین و همراهانش به اورشلیم، تل آویو، رام الله و حیفا می روند. مدیران شرکت هایی که نخست وزیر انتاریو را در این سفر همراهی می کنند از جمله بلک بری، آی بی ام کانادا و بانک اسکوشیا و همینطور شماری از استادان دانشگاه تورنتو هستند.