آقای متکی، وزیر امور خارجه ایران، حذف تیم های فوتبال فرانسه، انگلستان و آمریکا از مسابقات جام جهانی فوتبال را سزای آنها به خاطر تحریم ایران دانست!

براساس فرمایش جناب متکی و با توجه به ضرب المثل معروف: چوب خدا صدا نداره، اگه بزنه دوا نداره، لابد پروردگار عالم خبرهای ایران را مرتباً تعقیب می کند، وقتی می بیند که تعدادی از کشورها به قطعنامه تحریم جمهوری اسلامی رای مثبت داده اند، ترتیبی می دهد که  از دور مسابقات حذف شوند و به سزای عمل ناجوانمردانه خود برسند؟!

***

سناریوی زیر، براساس تصورات و توهمات وزیر امورخارجه ایران تحریر شده:

ملک مقرب به حضور خداوند رسید و گفت: پروردگارا، قدرت های بزرگ دنیا، قصد تحریم تنها جمهوری محبوب شما! را دارند، چه دستوری می فرمائید؟

خداوند دستور داد بازی بیس بال اختراع شود و کشورهای خارجی به آن سرگرم شوند شاید از فکر تحریم ایران غافل شوند.

اندک زمانی بعد ملک مقرب به عرش اعلی رفت و گفت بارالها، آمریکا ضمن آنکه به فکر تحریم ایران است، در بازی بیس بال هم برنده شد، فکر دیگری بفرمائید.

خداوند دستور داد تا پرش ارتفاع اختراع شود وگفت هرکی بیشتر بپره بالا برنده است.

چند روزی بعد ملک مقرب مجدداً شرفیاب شد وگفت خداوندا، ابرقدرتها برنده شدند. همانها که می خواهند جمهوری اسلامی را تحریم کنند. شما اینها را نمی شناسید! یک جانورهائی هستند که نگو و نپرس. ضمن اینکه به فکر صادرکردن قطعنامه هستند، یک نیزه ای درست کرده اند به این بلندی که  می زنی زمین هوا میره، نمی دونی تا کجا میره. ظاهرش مثل سایر نیزه هاست است، اما از آن نیزه هائی نیست که در جنگ ها از آن استفاده می کردند و شما دیده اید!

کج می شود ولی نمی شکند. آنرا دست می گیرند، دورخیز می کنند، نوکش را می گذارند زمین و با کمک آن به هوا می پرند و برنده می شوند. چیکار کنیم؟

خداوند ورزش بسکتبال را اختراع کرد.

دیری نگذشت که ملک مقرب زاری کنان به عرش اعلی رفت وگفت پروردگارا. اینها ابرقدرتند. با این بازی ها از رو نمی روند. نه که تجربه پرش ارتفاع را هم دارند، در بسکتبال هم مثل آب خوردن برنده شدند. دو متر می پرند هوا و توپ را می اندازند توی حلقه .

لحظاتی نگذشته بود که خداوند تکواندو را آفرید.

یکماهی بعد ملک مقرب شرفیاب شد وگفت خداوندا افاقه نکرد. لامصب ها بازهم برنده شدند.

خداوند شنا را اختراع کرد وگفت با این ورزش دیگر کارشان ساخته است.

ملک مقرب چند ماهی این دست و آندست کرد و بالاخره نزد خدا رفت وگفت پروردگارا، یک فکری بکنید، طرح تحریم ایران دارد جدی می شود.

خداوند پرسید مگر ابرقدرت ها در استخر غرق نشدند؟ ملک مقرب گفت بارالها، شنا و استخر که برای اینها چیزی نیست، دعا کنید! در خلیج فارس غرق شوند چون دارند گرّ و گر ناو جنگی می فرستند به خلیج فارس و مثل اینکه نقشه هائی توی کله شان هست.

خداوند واترپولو را اختراع کرد و گفت امیدوارم همه کسانی که در تحریم ایران شرکت داشته اند ضمن اینکه سرگرم شنا و توپ بازی در استخر هستند، غرق شوند، هم من از شرشان راحت شوم ، هم جمهوری اسلامی!

کوتاه مدتی نگذشته بود که همان ملک، پکر و افسرده به عرش اعلی رفت و گفت خداوندا، اینها که در کویر زندگی نمی کنند که آب ندیده باشند. خارجی اند، ابرقدرتند، نمیشه با این چیزها حریف شان شد، یک فکری بکنید. چون قطعنامه تحریمی را که تصویب کرده بودند، رئیس جمهور آمریکا هم امضاء کرده. داره دیرمیشه ها…

خدواند فوتبال را اختراع کرد وگفت به وزیر امورخارجه ایران سلام برسان و بگو از این مسابقه دیگر نمی توانند جان سالم بدر ببرند.

چند روزی نگذشته بود که ملک مقرب خوشحال و خندان به عرش اعلی رفت وگفت بارالها، آقای متکی خیلی تشکر کرد وگفت ممنونم که شما همه دنیا و گرفتاریهایش را ول کرده اید و به مسابقات جام جهانی فوتبال توجه کرده اید. خوشبختانه نفرین های ما  و کمک شما باعث شد هم فرانسه، هم انگلیس و آمریکا که باعث و بانی این قطعنامه ها بودند، از جام جانی حذف شوند و به سزای اعمالشان برسند.

ملک مقرب سپس تشکرات آقای جوانفکر، مشاور آقای احمدی نژاد را نیز تقدیم خداوند کرد و گفت ایشان هم گفتند خیلی ممنونیم که اجازه فرمودید تیم فوتبال برزیل به خاطر رای ندادن به قطعنامه تحریم ایران به مراحل بالا صعود کند.

از عرش اعلی ندا آمد که ما مقررکردیم برزیل به هلند ببازد و حذف شود چون یواش یواش داشت پررو می شد و به خاطر یک رای منفی که به قطعنامه تحریم ایران داده بود، انتظار داشت قهرمان جهانش کنیم!

یک چشمتان را پس اندازکنید!

بی بی سی به نقل از پلیس ایران گزارش داد که در استان قم به ۶۲ هزار زن بدحجاب تذکر داده شده است.

شهرزاد نیوز هم خبر داد که خانم فاطمه بداغی، معاون حقوقی احمدی نژاد، زنان را تهدید کرده است که در صورت عدم رعایت حجاب اسلامی، در محیط های آموزشی وکاری، جائی نخواهند داشت.

چه تهدید بجائی. واقعاً هم باید یک فکری کرد. کسی تصورش را می کرد که با اینهمه بزن بزن و بکوب بکوب، در قم ۶۲ هزار زن بدحجاب وجود داشته باشد؟

متاسفانه کار دولت دهم به علت مهرورزی ها و ملایمت هایش! دارد با زنان و دختران بدحجاب و حرف نشنو به جاهای باریک می کشد. بی انصاف ها به هیچ صراطی مستقیم نمی شوند و از هیچ تهدیدی نمی ترسند.

حتماً اعراب هزاران سال پیش هم که دختران خود را زنده به گور می کردند اول همین تذکرات را به دختران و زنان بدحجاب داده بودند و همین خون دل ها را خورده بودند و چون فایده ای نکرده بود چنان تصمیمی را گرفته بودند؟

آنها به این نتیجه رسیده بودند که اگر به زن اجازه بدهی یک چشمش را از چادر بیرون بگذارد و به دانشگاه برود، یواش یواش و شوخی شوخی چادر را شل می کند تا آن یکی چشمش هم از زیر چادر نمایان شود و شهربهم بریزد.

اصولا مثل اینکه زن جماعت این را نمی داند که چشم چپ یا راست هم همان چیزی را می بیند که آن یکی چشم می بیند؟ و نیازی نیست که یک زن، هردو تا چشمش را از زیر چادر بیرون بگذارد؟

روی این کار چه نامی جز ولخرجی می توان گذاشت و این عمل چه خاصیتی دارد جز اینکه هر دو تا چشم همزمان مصرف و سائیده شود؟

مقامات کشور ما با توجه به همین تجربیات، به هزار زبان که اتفاقاً همه اش هم تهدیدآمیز از آب درآمده! گفته اند که اگر زن فقط یک چشمش را از چادر بیرون بگذارد، آن یکی چشمش نو و دست نخورده باقی می ماند، اما مگر خانم ها این چیزها حالی شان می شود؟

جامعه شناسان هزاران سال پیش معتقد بودند اگر زن ها تا جوان هستند جهان را با یک چشم نگاه کنند، در حقیقت یکی از چشمانشان را برای دوران پیری پس انداز کرده اند و در ۹۰ سالگی هم می توانند دنیا را با آن یکی چشم، یعنی چشم یک دختر۱۸ ساله ببینند، بشکن بزنند و عربی برقصند.

هزار افسوس که دختران این دوره و زمانه نه تنها اهل صرفه جوئی و پس انداز نیستند، که گاهی ولخرجی هم می کنند!

در نمازم خم ابروی تو در یاد آمد…

درست است که برادران سرنمازند و مشغول راز و نیاز با خدا، اما شیطان که سر نماز نیست و هرگز بیکار نمی نشیند؟ پرده ای، چادری، چیزی بین خواهران و برادران باشد، ضرر ندارد وکار از محکم کاری عیب نمی کند. مگر شاعر نگفته است در نمازم خم ابروی تو در یاد آمد/ حالتی رفت که محراب به فریاد آمد؟!