شهروند- به گزارش وزارت کشور افغانستان، در سه حمله که روز دوشنبه  ۲۰ ماه ژوئن تقریبن هم زمان در کابل در جاده پلچرخی  و شمال شرق این کشور روی داد دست کم ۲۳تن از جمله ۱۴ نیروی امنیتی سفارت کانادا در کابل که از شهروندان نپالی بودند به قتل رسیدند.

این نخستین حمله ها از این نوع پس از تقویت مشارکت امریکا در مبارزه علیه گروه طالبان است.

afghanestan--car-blast

بنا بر همین گزارش در نخستین حمله یک تروریست انتحاری پیاده یک مینی بوس را در جاده کابل به جلال آباد در شرق افغانستان هدف قرار داده بود که به کشته شدن ۱۴ شهروند نپالی همکار سفارت کانادا منجر شد. وزارت خارجه افغانستان این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرده و در همان حال از زخمی شدن نه تن دیگر از جمله ۴افغان و ۵نپالی خبر داده است.

بنا بر همین گزارش نپالی ها که در حمله ی نخست کشته شدند کارمند یک شرکت امنیتی بودند که با سفارت کانادا در کابل همکاری می کرد. گزارش های دیگر از کابل حاکی است که، بمب دیگری کمی بعد هنگام عبور یک کاروان حامل یک نماینده پارلمان افغانستان منفجر شد که در آن انفجار نیز یک تن کشته و چهار نفر دیگر از جمله یک مسئول سیاسی  زخمی شدند.

سفارت کانادا در صفحه توئیتر خود حمله یاد شده را تأیید کرده و نوشته است، در حمله امروز شرکت امنیتی ما هدف قرار گرفت، اما حمله ای علیه سفارتخانه صورت نگرفت.

سخنگوی طالبان در شبکه های اجتماعی مسئولیت این دو حمله را به عهده گرفته است. یک موتورسیکلت بمب گذاری شده نیز کمی بعد در شهر کشم در استان بدخشان در شمال شرق افغانستان منفجر شد. مقامهای محلی از کشته شدن دست کم ۸ تن در این حمله خبر داده اند.