موسسه ی مطالعات جنسیتی و زنان دانشگاه تورنتو اعلام کرده که اعطاى بورسیه اى را به یادبود ویدا حیدریان، روزنامه نگار و نویسنده ایرانی، برقرار کرده است.

 در اطلاعیه مطبوعاتی این موسسه آمده است: در حالی‌ که سال تحصیلی دیگری رو به پایان است موسسه ی مطالعات جنسیتی و زنان در دانشگاه تورنتو با مسرت جایزه”عدالت جنسیتی به نام ویدا حیدریان” را برای دانشجویان دوره ی فوق لیسانس و برنامه مشترک دوره فوق لیسانس اعلام می دارد. این جایزه توسط کیوان مهجور به یادبود همسرش ویدا حیدریان، روزنامه نگار و نویسنده ی ایرانی‌ ساکن مونترال، کبک، تاسیس شده است.

معادل مبلغ اهدایی پانزده هزار دلاری، پانزده هزار دلار دیگر نیز توسط “برنامه صندوق حمایت از دانشجویان انتاریو” به آن اضافه گردیده است. درآمد سالانه از این هدیه به دانش جویانی تعلق می‌گیرد که به کمک مالی نیاز دارند. اولویت با دانش جویانی است که علاقمند به موضوع های مربوط به عدالت اجتماعی در سطوح محلی، ملی‌ و بین المللى با تمرکز بر مسائل خاورمیانه باشند.

این جایزه در افتتاحیه کنفرانس مطالعات زنان تحت عنوان “مخالفت: سیاست و ادبیات مقاومت زنان”در تاریخ یازده ماه می در دانشگاه تورنتو ارائه شد. این کنفرانس از طرف “بنیاد یادبود حامد شهیدیان”برپا شده تا اندیشمندان، فعالان، دانشجویان و هنرمندان از اکناف جهان گرد هم آمده و در زمینه‌های متنوع سیاست‌ها و پراتیک های فمینیستی معاصر در رابطه با خاورمیانه به بحث و تبادل نظر بپردازند. اطلاعات کامل با ذکر جزئیات سخنرانان و ارائه دهندگان برنامه از طریق تارنمای کنفرانس در دسترس علاقمندان است:

www.utoronto.ca/wgsi/dissentconference

 کیوان مهجور اظهار داشت:”این جایزه تجلیل شایسته ایست از همسرم که با عزمی راسخ در پیشبرد و حمایت جنبش پویای زنان در ایران شریک و سهیم بوده است و بسیار خوشحالم که این کمک هزینه به دانشجویان رشته ی مطالعات زنان دانشگاه تورنتو کمک می کند.”

موسسه مطالعات جنسیتی و زنان در سال ۱۹۷۰ در نیوکالج دانشگاه تورنتو به عنوان برنامه ی کوچکی در سطح لیسانس تاسیس شد و حال این موسسه، با داشتن ۱۹۰ دانشجوی دوره ی لیسانس و پنجاه دانشجوی دوره ی فوق لیسانس، ۲۷ واحد آموزشی مشترک با سایر واحدها و ۱۵ تن استاد، بزرگترین و جامع ترین مرکز آکادمیک تدریس و تحقیق فمینیستی درکانادا به شمار می رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این بورسیه با آدرس های زیر تماس بگیرید:

Krishan Mehta

New College Advancement

Tel: 416-978-0310

 krishan.mehta@utoronto.ca