دیدین گفتم همه پرسی مزخرفه؟ بفرمائید، انگلیسی ها حالا مثل چی پشیمانند. پوندشون که شده سکه یک پول، نخست وزیر و خیلی از نمایندگانشون که استعفا داده اند، مردمشون هم سفیل و سرگردان …

آن وقت یک عده سالهاست که استناد می کنن به حرف امام خمینی و میگن مردم سی و هفت سال پیش به چه حقی برای ما حکومت تعیین کرده اند؟ باید همه پرسی کنیم ببینیم مردم راضی اند یا نه؟

brexit-cartoon

بابا راضی اند دیگه … وقتی نان سنگک هزارتومنی می خرند و خدا را شکر می کنند که همین هم گیرشون اومده معلومه که راضی اند.

اگر انگلیسی ها حرف بزرگترشون را که ما باشیم گوش کرده بودند، الان به این پیسی و بدبختی نمی افتادند. ما ۲۵۰۰ سال تاریخ مدون داریم و بزرگتر تاریخ به حساب می آئیم، انقلاب هم که کرده ایم و به همه خواستهایمان هم که رسیده ایم، کی از ما بهترسرش

میشه؟

فریب دموکراسی را خوردن و دنبال حرف های صد تا یک غاز رفتن که: نظر مردم مهمه، همینه دیگه. آدم باید ببینه رهبر مملکتش چی میگه نه مردم مملکتش. یک کلام از ملکه تون که صد سالشه و کلی تجربه داره، پرسیدین؟ نه. الکی الکی و با یک اشتباه

بریتانیای کبیرشون را کردند بریتانیای صغیر و رفت پی کارش!

اگر مردم انگلیس یک کلام از ما پرسیده بودند چرا شماها با همه پرسی مخالفین، بهشون می گفتیم که وقتی ۸۰ میلیون آدم هرکدام یک چیزی بگویند و یک نظری بدهند، اوضاع بلبشو و قاراشمیش میشه.

براشون مثال می زدیم که فرض کنید که شما یک خانواده پنج نفری هستید و می خواهید بروید رستوران غذا بخورید. بچه کوچیکه میگه بابا بریم مک دونالد، پسر بزرگتر خانواده  میگه مک دونالد چیه بابا، بریم پیتزا هوت که پیتزاش معروفه و کیف کنیم. دختر بزرگ خانواده میگه من هوس جوجه سوخاری کردم، بریم کنتاکی بخوریم. خانم خانه میگه بریم همین سفره خانه سرکوچه و یک غذای سنتی بخوریم. غذاdی که آدم ببینه چی توش ریختن، و آقای خانواده میگه به نظر من بریم چلوکبابی ایوبیان… چلوکبابش محشره ….

خب، وقتی در یک خانواده پنج نفری این قدر اختلاف سلیقه وجود داشته باشه، میزان اختلاف سلیقه بین ۸۰ میلیون آدم را خودتان حساب کنید.

و آیا در چنین حالتی همه پرسی دردی را دوا می کند؟ بدیهی است که نه. باید هر چی پدر خانواده یعنی آقای خامنه ای که پول ناهار را میده گفت، قبول کنیم و نق نزنیم!

آی بچه بچه بچه ….!

sign--selling-kids

 

اول که آقای احمدی نژاد و بعد که آقای خامنه ای فرمودند جمعیت ایران باید به ۱۵۰ میلیون نفر برسد، بعضی ها خیال کردند قضیه شوخیه، خندیدند وگفتند شما شکم همین ۸۰ میلیون را سیرکنید،  اسب دوانی پیشکش تان. یکی دو هفته پیش که کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی از طرحی خبر داد که بر اساس آن دوران تحصیل دختران فشرده می شود، معلوم شد که کار دولت شوخی بردار نیست …

بر اساس طرح پیشنهادی، دختران دوران دبیرستان خود را در ۱۵ سالگی تمام می کنند و در ۱۸ سالگی لیسانس می گیرند و صبح روزی که ۱۹ ساله شدند به عنوان یک زن تحصیلکرده و لیسانسیه،  به سلامتی قدم به خانه بخت می گذارند و مشغول تولید مثل می شوند.

خیلی ها می گویند هدف از این طرح دور کردن زنان از ادارات و جامعه و راندن آنها به آشپزخانه و اتاق خواب است و می پرسند ثمره این کار چیست؟

این آدم ها اگر کامپیوتر داشته باشند و یک نوک پا تشریف ببرند توی گوگل، می بینند که نرخ فروش بچه در ایران وسوسه انگیز است و حالا که ما تولید نفت مان را هم افزایش داده ایم اگر همت کنیم و تولید بچه را هم اضافه کنیم، می توانیم از راه فروش بچه نیز به بهبود درآمد خانواده و بهداشت سلامت و روان و حتی دهان و دندان خانواده نیزکمک کنیم!

 

آقای کامرون این راهش نبود!

مردم انگلیس در یک همه پرسی تصمیم گرفتند از اتحادیه اروپا جدا شوند و نخست وزیرشان دیوید کامرون که این کار برخلاف میلش بود، استعفا داد.

ضرب المثل مشهوری هست که می گوید:

آنکه ناموخت از گذشت روزگار

هیچ ناموزد زهیچ آموزگار…

آقا جان مگر وقتی مردم رفتند و به چیزی رای دادند باید فوری قبول کرد و تسلیم شد؟ پس خداوند موتورسوار و چماقدار را برای چه روزی خلق کرده است؟

دوست نداشتی از اتحادیه اروپا جدا شوی می توانستی مثل آب خوردن نتیجه را عوض کنی و اعلام کنی که بیشتر از صد درصد مردم خواهان باقی ماندن در اتحادیه اروپا هستند …کی به کیه؟

تازه می گویند انگلیسی ها خیلی سرشان می شود و به چرچیل شان هم می نازند!

 

دروغگوی به درد بخور!

 

holocaust-survivor

جوزف هیرت مرد ۸۶ ساله ای که ده ها سال است به مردم دنیا دروغ گفته و خود را فراری از اردوگاه مرگ آوشویتس جا زده، دستش رو شد و اعتراف کرد که دروغ می گفته.

خودمانیم چنین آدمی به درد ریاست جمهوری ایران می خورد. من اگر جای آقای خامنه ای بودم، فورا او را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کردم چون می تواند جانشین بر حق احمدی نژاد باشد. قیافه اش که غلط اندازه چهار تا کلام فارسی هم یاد بگیره دیگه حرف نداره!

 

تکرار تاریخ یعنی چی ؟

گوگل اعلام کرده است که جستجوی جمله (اتحادیه اروپا چیست) در همین چند روزه و در انگلیس، ۲۵۰ برابر شده است!

گفته ای ست معروف که: تاریخ تکرار می شود. خیلی ها خیال می کنند تاریخ تکرار می شود یعنی این که مثلا امروز که یکشنبه است و۲۰۱۶/۶ /۲۶ دوباره یکشنبه دیگه هم تاریخ میشه ۲۰۱۶/۶ ۲۶!

نه جان من، تاریخ تکرار می شود یعنی همان کاری که ما ایرانی ها کردیم، بعد از سی و هفت سال، بریتانیایی ها کردند. ما اول به جمهوری اسلامی رأی دادیم بعد از این و آن پرسیدیم حالا این که ما بهش رای دادیم یعنی چی؟ انگلیسی ها هم اول رأی دادند که از اتحادیه اروپا خارج شوند، حالا دارند تلاش می کنند بفهمند اتحادیه اروپا یعنی چی؟!