شهروند ـ شرکت پست کانادا اعلام کرد که اطلاعیه ای را مبنی بر تعطیلی ۷۲ ساعته به اتحادیه کارگران پست کانادا فرستاده است که بر اساس آن احتمال تعطیلی کار از فردا جمعه وجود دارد.

بر اساس بیانیه ای که صبح روز سه شنبه منتشر شد، شرکت پست کانادا اعلان کرد که براساس توافق جمعی تصمیم بر تعلیق تا روز جمعه دارد. در این بیانیه به مذاکرات طولانی اتحادیه و هزینه های مالی ناشی از کاهش میزان حجم پست اشاره شده است. پست کانادا و اتحادیه کارگران پست کانادا از ماه دسامبر بر سر تحویل بسته های پستی و قوانین مربوط به کارمندان در حال مذاکره بوده اند. هر دو طرف گفته اند که نقطه توافق در این مذاکرات ایجاد تغییراتی در برنامه های بازنشستگی کارکنان است. مقامات اتحادیه، شرکت پست را به امتناع از مذاکره مسالمت آمیز و تحریک نیروی کار متهم کرد.

مایک پالک رییس اتحادیه کارگران پست کانادا صبح روز سه شنبه طی یک کنفرانس خبری در اتاوا اعلام کرد که آنها از مذاکره با ما سر باز می زنند و اکنون سعی دارند با بستن درها به رویمان ما را مجبور به تسلیم کنند.

پالک گفت که اتحادیه بیانیه ای مبنی بر اعتصاب منتشر نکرده است. وی کمپانی را به عدم پرداخت دستمزد یکسان به کارمندان زن مانند همتای مردشان متهم کرد. او گفت که آنها به زنان ۲۸ سنت کمتر پرداخت می کنند و اضافه کرد که شرکت پست کانادا باید قوانین را canada-post-strikeرعایت کند و به زنان همانند مردان دستمزد پرداخت نماید.

او گفت که قصد آنها تحریک نیروی کار به شورش است در حالی که هدف ما ادامه ارائه خدمات به عموم مردم است.

پالک در ادامه سخنانش اضافه کرد که ما با کارفرمایانان قلدر سر و کله می زنیم و آنها سعی دارند که افراد ما را تحریک کنند.

این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که خواسته های اتحادیه کارگران پست کانادا مقرون به صرفه نیست و بر اساس قرارداد به مرور حدود ۱ میلیون دلار به هزینه های آنها اضافه می کند.

پالک این شرکت را به دروغ گفتن با این آمار و ارقام متهم کرده است. پست کانادا اعلام کرد که در صورت اختلال کامل در کار، هیچ نامه و بسته ای را تحویل نخواهد داد و هیچ بسته ی جدیدی را دریافت نخواهد کرد.

آژانس مالیات بر درآمد کانادا  اعلام کرد که حتی در دوره تعطیلی کار هم چک های ضروری و بسته های مهم فدرال باید تحویل شود.

سخنگوی شرکت پست کانادا، جان هامیلتون اعلام کرد که با اتحادیه توافقی دارند که حتی در این دوره هم چک های اجتماعی و اقتصادی فدرال توزیع خواهد شد. او همچنین روز دوشنبه گفت در صورت ادامه اختلال در کار، یک روز در ماه تحویل بسته های پستی انجام خواهد شد.

آخرین باری که پست کانادا دست به اعتصاب زد سال ۲۰۱۱ بود که بعد از ۱۰ روز اعتصاب و توقف کار ، کارمندان با دستور اتاوا به کار برگشتند.