به گزارش تورنتواستار، استفن هارپر، نخست وزیر کانادا در پیام خود به مناسبت روز کریسمس خطاب به همه مردم کانادا، سال ۲۰۰۹ را سالی سخت پیش بینی کرد.  


شماره ۱۲۱۰ ـ پنجشنبه  ۱ ژانویه ۲۰۰۹

سال سختی در پیش رو داریم


 


 

به گزارش تورنتواستار، استفن هارپر، نخست وزیر کانادا در پیام خود به مناسبت روز کریسمس خطاب به همه مردم کانادا، سال ۲۰۰۹ را سالی سخت پیش بینی کرد. او در برنامه تلویزیونی خود خطاب به ملت گفت:«سال آتی سالی سرشار از مشکلات عدیده است. همواره در مواجهه با مشکلات پیش رو به خاطر داشته باشید جامعه ما یکی از صلح طلب ترین جوامع روی زمین است».


 

در این پیام کوتاه هیچ اشاره مستقیمی به بحرانهای اقتصادی که جامعه کانادا با آن دست به گریبان است، نشد. در ضمن سخنی از درگیری های سیاسی اخیر که موجب تعلیق پارلمان شد نیز به میان نیامد. در عوض هارپر به تاریخ جشن های چهارصدمین سالگرد به رسمیت شناختن کبک(founding) ، صد و پنجاهمین سالگرد بریتیش کلمبیا و نودمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در سال جاری اشاره کرد. او همچنین از مردم کانادا خواست برای سربازان دلیری که قادر نیستند کریسمس را در خانه بگذرانند، دعا کنند. او در این باره بیان کرد:«شجاعت و از خود گذشتگی این زنان و مردان آسایش ما را فراهم می آورد».


 

از سوی دیگر مایکل ایگناتیف رهبر جدید حزب لیبرال نیز در پیام تبریک کریسمس به کانادایی ها یادآور شد، در مقایسه با دیگر جوامع دنیا، از خوشبختی خود احساس رضایت کنند. او روز چهارشنبه  در برنامه خود خطاب به مردم گفت:«ما در کنار هم کریسمس و سال نو را جشن می گیریم و باید سعی کنیم مهربانی و شفقت را سرلوحه تمامی امور قرار دهیم».