شهروند ـ بعد از ماه ها مذاکرات، تظاهرات و بازی های سیاسی سرانجام دولت انتاریو به یک توافق چهار ساله آزمایشی با پزشکان انتاریو دست یافت. این توافق موقت،که باید در تاریخ ۶ آگوست توسط شورای انجمن پزشکی انتاریو تایید شود، شامل اندکی افزایش بودجه سالانه خدمات پزشکی برای بهبود این خدمات با توجه به افزایش جمعیت و بالا رفتن سن جمعیت است. اریک هاسکینز، وزیر بهداشت، روز دوشنبه اعلام کرد که از این توافق بسیار خوشحال است، ولی جزییات آن تا زمان تصویب نهایی اعلام نمی شود.

اریک هاسکینز وزیر بهداشت انتاریو

اریک هاسکینز وزیر بهداشت انتاریو

او گفت که بودجه کمی بالاتر از ۱۱.۶ بیلیون دلار که اکنون به جامعه پزشکان اختصاص دارد، خواهد بود. دولت لیبرال سال گذشته در تلاش برای مهار هزینه ها،  مبلغ پرداختی به پزشکان را کاهش داده بود که این امر باعث اعتراض جامعه پزشکان شد. پزشکان همچنان برای احقاق حق قانونی شان در تلاشند و معتقدند که این کار دولت بر خلاف منشور حقوق و آزادی است.

رییس انجمن پزشکی انتاریو  بیان کرد که دو سال گذشته برای جامعه پزشکان سال های سختی بوده است و دولت لیبرال توافق کرده است که دیگر دست به اقدام یک جانبه  نزند. او اضافه کرد که پزشکان و دولت یک بار دیگر می توانند برای ایجاد تغییرات مهم که به نفع بیماران باشد با یکدیگر همکاری کنند.

بر اساس این توافق نامه پزشکان بیشتری استخدام خواهند شد، بنابراین زمان رسیدگی به بیماران کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین دولت برای به روز کردن قوانین اوهیپ با پزشکان همکاری خواهد کرد تا آنها بتوانند با هزینه کمتری به بیماران خدمات ارائه دهند.