شهروند میلوش رانیچ، قهرمان تنیس اهل تورن هیل، تصمیم گرفته که به دلیل شیوع ویروس زیکا در برزیل، در رقابت های المپیک امسال، که یک ماه دیگر برگزار می شود، شرکت نکند. نفر دوم مسابقات ویمبلدون روز جمعه در صفحه فیس بوک خود تصمیمش را مبنی از کناره گیری از بازی های المپیک اعلام کرد.

رانیچ بیان کرد که بعد از مشورت های فراوان با خانواده و مربیان این تصمیم را به دلیل مسائل بهداشتی و عدم قطعیت در مورد ویروس زیکا گرفته است. او همچنین گفت که این یک تصمیم شخصی است و بسیار تصمیم سختی بوده است و امیدوار است که هیچ ورزشکار دیگری تحت تاثیر این تصمیم از رفتن به مسابقات صرف نظر نکند.

milos-raonic

رانیچ، پس از مسابقات ویمبلدون امسال تابستان، در رده هفتم قرار گرفت. تنها رانیچ نگران ویروس زیکا نیست. نواک جوکوویچ(Novak Djokovic) ، بازیکن برتر تنیس مردان جهان از صربستان، نیز در بازی های ویمبلدون امسال گفت که نگرانی های زیادی در مورد ویروس زیکا دارد ولی علی رغم این نگرانی ها در بازی های المپیک خواهد بود.

ترس از زیکا در میان قهرمانان دیگر رشته ها نیز وجود دارد. اوایل این هفته جردن اسپیث آمریکایی و جیسون دی، استرالیایی، قهرمانان گلف، به دلیل نگرانی شان از این ویروس از شرکت در رقابت های گلف المپیک امسال کناره گیری کردند. زیکا ویروسی است که توسط پشه  منتقل شده و باعث نقص سیستم مغزی در نوزادان و مشکلات عصبی در بزرگسالان می شود.