خبرگزاری هرانا ـ رئیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ گفت که برای رانندگانی که شرب خمر کنند، جریمه ۴۰۰ هزار تومانی، ضبط گواهینامه، ۸۰ ضربه تازیانه و حبس تعزیری اعمال می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ گفت: “مصرف مشروبات الکلی موجب عدم تمرکز در حین رانندگی می شود، چرا که راننده توانایی تصمیم گیری نداشته و اقدام به رفتار های مخاطره آمیز می کند”.

وی افزود: “باید یادآور شویم که مصرف مشروبات الکلی دشمن شماره یک در ایمنی رانندگی محسوب می شود و استفاده از مشروبات الکلی خطر ریسک پذیری را تا ۱۰ برابر افزایش می دهد”.

رئیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ بیان کرد: “بر اساس ماده ۱۰ رسیدگی به تخلفات در صورت مستی و بی ارادگی راننده به دلیل مصرف مشروبات الکلی و اثبات آن توسط عوامل پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه و ضبط گواهینامه به مدت ۶ ماه ، ۴۰۰ هزار تومان نیز جریمه خواهند شد”.driving

وی گفت: “رانندگی با حالت مستی علاوه بر به خطر انداختن جان خود باعث به خطر انداختن جان عابران دیگر و دیگر رانندگان و نظم جامعه می شود”.

رئیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ بیان کرد: “قانون گذار با تشدید مجازات های این دسته از رانندگان علاوه بر مجازات های فوق، راننده مست را به ۸۰ ضربه شلاق، مجازات تعزیری و حبس از یک تا ۵ سال از رانندگی محروم می کند”.

مرادی افزود: “عوامل پلیس پس از مثبت بودن تست الکل راننده علاوه بر سیر مراحل قانونی و جرایم رانندگی، پرونده قضایی برای متهم تشکیل و جهت رسیدگی فرد خاطی به دادسرا معرفی می شود”.