شنبه ۲۰ دسامبر، کانون دوستداران گیلان جشن یلدا را در یکی از سالن های مرکز جوانان ارامنه برگزار کرد.

شماره ۱۲۱۰ ـ پنجشنبه  ۱ ژانویه ۲۰۰۹


 شیلا نهرور و آقای رهبر در حال اجرای برنامه

شنبه ۲۰ دسامبر، کانون دوستداران گیلان جشن یلدا را در یکی از سالن های مرکز جوانان ارامنه برگزار کرد.

در این جشن بیش از سیصد تن از اعضا و دوستداران گیلان گردهم آمده بودند تا شبی را با ترانه و موسیقی و رقص، با تنقلات شب یلدا و غذاهای شمالی در کنار یکدیگر با شادی بگذرانند.


 

خانم سحر میرشفیعی از سوی کانون به زبان گیلکی خوشامد گفت و از حامیان برنامه سپاسگزاری و سپس شیلا نهرور را برای اجرای برنامه دعوت کرد.

شیلا نهرور در حالی که با ارگ علی رهبر و گیتار سیامک ولایی همراهی میشد، مثل همیشه با صدای زیبایش آهنگ هایی از زنده یاد عاشورپور به زبان گیلکی و ترانه هایی به فارسی خواند.

در ادامه زرین مرتضائیان، خواننده خوش صدای دیگر ساکن تورنتو که به تازگی شاهد هنرنمایی اش در گروه نوا بودیم، به روی صحنه آمد و پس از یک ترا
محمد صالحی زرین مرتضائیان و سیامک ولایی
نه دوصدایی با شیلا و یک ترانه با آقای صالحی گیلانی، از بنیانگزاران کانون دوستداران گیلان، خود به تنهایی چند آهنگ خاطره انگیز قدیمی را اجرا کرد.

نوبت به رقص آذربایجانی رسید که توسط خانم فاطمه هدایت با آهنگ های زیبای ترکی انجام شد و مورد تشویق بسیار قرار گرفت.

در میان جشن میهمانان با هندوانه و آجیل و شیرینی یلدا پذیرایی شدند و به هنگام صرف شام هم در کنار غذاهای معمول، زیتون پرورده و باقالی و میرزا قاسمی حال و هوای شمال را به سالن جشن آورد.

بعضی از میهمانان گله داشتند که به صورت کاملا اتفاقی از این جشن اطلاع یافته اند و اظهار میداشتند که چرا اطلاع رسانی همگانی صورت نگرفته است.

از آن سو آقای صالحی گیلانی اظهار داشت که به دلیل محدودیت امکانات و جا، نمی توانستیم خود را با وضعیت پیش بینی نشده ای روبرو ببینیم وفاطمه هدایت در حال رقص آذربایجانی از عهده برنیاییم.  مثل نوروز گذشته که جشنی برای ۲۵۰ نفر تدارک دیده بودیم ولی نزدیک به پانصد میهمان در جشن شرکت کردند.

 

کانون دوستداران گیلان کم کم به فعالیت های هنری و فرهنگی اش می افزاید و در طی سال گذشته این یکی از چندین برنامه ای بود که یا خود برگزار و یا از برگزاری آن حمایت کرده بود.