شهروند ـ با نزدیک شدن به فرآیند تعیین بودجه سال ۲۰۱۷، تی تی سی با مشکلات زیادی روبرو می شود. هزینه های سیستم حمل و نقل در حال افزایش است، مسافران به دلیل نامطلوب بودن خدمات کاهش پیدا کرده اند و شورای شهر خواستار کاهش هزینه است.

با وجود این شرایط سخت، مسئولان تی تی سی و شورای شهر با گزینه های آسانی روبرو نیستند و باید حواسشان را حسابی جمع کنند. تصمیمات آنها در ماه های پیش رو ممکن است سیستم حمل و نقل تورنتو را برای سالها تحت تاثیر قرار دهد.

ttc-subway

به گفته جسیکا بل، مدیر اجرایی تی تی سی رایدرز، در حال حاضر تی تی سی بسیار شلوغ است و سرویس دهی اصلا خوب نیست. خرابی ها به شکل “عادی” درآمده و وضعیت بودجه اوضاع را بدتر هم خواهد کرد. تی تی سی با فشار مالی زیادی روبروست و با ۱۷۸ میلیون دلار افزایش هزینه های عملیاتی مواجه است که این مقدار تنها می تواند سطح خدمات را در سال بعد مانند امسال نگه دارد.

در حالی که کمیسیون در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون دلار در هزینه های سوخت صرفه جویی می کند، اما بیشتر فشارها ناشی از هزینه هایی است که خارج از کنترل این کمیسیون است که موارد مهمی را اعم از هزینه های نیروی کار، گسترش خط مترو بین یانگ، دانشگاه و اسپاداینا که  قرار است از اواخر سال آینده بهره برداری شود، در بردارد.

از لحاظ تاریخی تی تی سی دو هرم اصلی دارد: هزینه کم و سطح خدمات که در تعادل بوده اند. جان توری معتقد است که سالیانه باید نرخ  تی تی سی  به اندازه ی معقولی افزایش یابد تا بتوان هزینه های ناشی از آن را پوشش داد و بهتر است این افزایش سالیانه باشد تا این که مثلا بعد از سه سال مجبور باشیم افزایش زیادی را داشته باشیم.

اما منتقدان می گویند که از سال ۲۰۰۹ نرخ تی تی سی بیشتر از نرخ تورم افزایش داشته است. نمی توان از مردم توقع داشت که پول زیادی پرداخت کنند و خدمات بدی دریافت کنند. مقامات تی تی سی می گویند که  آنها در سال آینده افزایش قیمت معقولی خواهند داشت ولی با کاهش برخی خدمات روبرو خواهیم بود؛ خدماتی که تقاضایی برای آنها وجود ندارد،  این کار به کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد.